וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר היה לעמוד מול פרץ הכשרון המדהים של דנקנר"

6.4.2013 / 2:03

"אמנון דנקנר ביטל את הפער בין עיתונות לספרות. מאז שהתחלנו לעבוד יחד - התאהבתי בו", אומר לוואלה! ברנז'ה דורון כהן, עורך "סופהשבוע". גל אוחובסקי: "היה איש גרנדיוזי"

"קיבלנו במערכת סופהשבוע את הידיעה על דבר מותו של אמנון דנקנר בצער עמוק ובתדהמה ואנחנו משתתפים בצער המשפחה, מדובר באובדן גדול לעיתונות הישראלי ולתרבות הישראלית בכלל", אומר הלילה (שבת) בשיחה עם וואלה! ברנז'ה דורון כהן עורך סופהשבוע. "באופן אישי, אמנון דנקנר הפך עבורי את ימי הסגירה של המוסף לחוויה מענגת. הייתי מחכה לטור שלו שהיה מגיע אחרון וזה היה גם הדובדבן וגם הקצפת. כל רגע של קריאה היה הנאה צרופה. אחר כך היינו מדברים על הכותרות וזה תמיג היה גולש לשיחות מענגות עבורי".

אמנון דנקנר: הרבה יותר מסך חלקיו

"אני חייב לומר דבר אישי נוסף - בימי חמישי כשהייתי מגיע לעשות את ההפניות של המוסף בשער הראשי של סופהשבוע תמיד המחשבה הראשונית הייתה לתת את ההפנייה העליונה לכתבה מסוימת או פרוייקט מיוחד - אבל בכל שבוע אחרי שהייתי הופך והופך בדפי במוסף היה קורה שוב אותו הדבר והייתי נותן את ההפנייה העליונה לדנקנר, כי אי אפשר היה לעמוד מול פרץ הכשרון המדהים הזה שלמעשה ביטל את הפער בין עיתונות לספרות. אני חושב שהוא בין הבודדים אם לא היחיד בכל שנות עבדותי כעורך שהצליח לבטל את הפער הזה, והוא יחסר לי מאוד. לא היה לי קשר איתו כל כך בתקופה שבה עבדתי במעריב, אבל אני חייב לומר שמאז שהתחלנו לעבוד יחד בסופהשבוע - התאהבתי בו לחלוטין".

"רומח אנושי וחבר נפש"

"היה איש גרנדיוזי אמנון דנקנר, העברנו ביחד שנים מרתקות במעריב, חלקן הגדול היה ממש כיף", כתב בחשבון הפייסבוק שלו גל אוחובסקי. "איש לא קל, שפגע בי מאוד, אבל הייתי בטוח שהוא יישאר איתנו לעוד המון זמן. לפני חמש שנים דחיתי את ההצעה שלו להתפייס, עכשיו אני קצת מצטער", הוסיף.

ליאורה גולדנברג שטרן, כתבת הרכילות של סופהשבוע כיום ושל מעריב בעבר, סיפרה היום לוואלה! ברנז'ה: "אמנון הביא אותי מעיתון העיר למעריב אחרי לא מעט חיזורים מצידו. בדרכו המיוחדת הוא הסביר לי למה זה יהיה לי טוב ולמה כדאי לי לעבור לעיתון ארצי. הוא נהג להתבדח על יום מותו. לפני שבוע וחצי דיברנו בפעם האחרונה, הוא סיפר לי על מאמר שלו שהוזכר בטיימס ואמרתי לו שיש לי יום הולדת חמישים ואני רוצה שיגיע. הוא אמר: 'כנראה שכבר לא אבוא כי זו שיחתנו האחרונה, אני עומד למות' - כל שיחה איתו היה היה אומר בצחוק שהוא עומד למות. הוא היה האדם הכי בדרן, הכי שנון והכי מצחיק. הוא היה רומח אנושי וחבר נפש והרבה מעבר לזה. מבחינתי היה מורי ורבי. אמנון דנקנר לא היה רוצה שאף אחד ממי שמספיד ואתו ישתמש בקליאות וסיסמאות - הכל צריך להיות משעשע, גם אחרי מותו".

"עילוי של ממש"

סגן עורך מעריב לשעבר שי גולדן התייחס למותו של דנקנר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "עצוב מאד מאד מאד על פטירתו של אמנון דנקנר, אני חייב לאיש הזה לא מעט. אומר רק שהוא אחד האנשים המבריקים שפגשתי בחיי. עילוי של ממש, חבל נורא. יש הרבה נפגעי אמנון דנקנר, אני יודע. אבל יש גם לא מעט מאוהביו. אני חושב שכך נכון ללכת מהעולם - כשאתה שנוי במחלוקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully