וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ל"עובדה": זכתה ב-2 מדליות בפסטיבל ניו יורק

10.4.2013 / 10:16

בטקס שנערך אמש זכה סרטם של דיין וגלעד טוקטלי, "כך חוסל אוסמה בן לאדן", במדליית ברונזה בקטגוריית החדשות הדוקומנטריות. סרטו של עמרי אסנהיים, "סלוקי", זכה אף הוא

התכנית "עובדה" מבית "קשת" זכתה בשתי מדליות ברונזה בפסטיבל ניו יורק לסרטים ולקולנוע שהתקיים אמש (שלישי) בלאס וגאס. הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-56 ובו נציגים של יותר מ-35 מדינות, המתמודדים בקטגוריות שונות של עשייה טלוויזיונית בחדשות, בבידור, בספורט, בתוכניות מדע וטבע ובתחום הדוקומנטרי. "עובדה" היא התכנית הישראלית היחידה שזכתה השנה במדליות בפסטיבל.

"עובדה" זכתה בשתי הקטגוריות שבהן הייתה מועמדת: סרטם של אילנה דיין וגלעד טוקטלי "כך חוסל אוסמה בן לאדן", זכה במקום השלישי בקטגוריית החדשות הדוקומנטריות וסרטו של עמרי אסנהיים, "סלוקי", זכה בפרס המקביל בקטגוריית ההיסטוריה והחברה. שני הסרטים שודרו במסגרת העונה ה-18 של התכנית.

סרטם של דיין וטוקטלי התחקה אחר חיסולו של אוסמה בן לאדן ותיעד את אחורי הקלעים של הפעולה. שנה בדיוק לאחר שחוסל מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה הציגו דיין וטוקטלי בסרט שיחזור מפורט של מבצע החיסול: משלב ההכנות למבצע ועד לחיסול עצמו. השניים נסעו לעיר בה בוצע חיסולו של בן לאדן בפקיסטן.

"סלוקי", סרטו של עמרי אסנהיים, הביא את סיפור האסון שבו נספו בשריפה נוראית חמישה מחיילי הרובאית של גדוד 13 בגולני בוואדי סלוקי. אסנהיים, אז לוחם ביחידת החילוץ 669, היה בכוננות חילוץ ופינוי בבסיס רמת-דוד. המסוק שלהם תפס את כוננות החילוץ לכל אזור דרום לבנון. את המושג הראשון למה שקרה קיבלו צוות 669 והטייסים כבר מעל קריית שמונה כשראו את העשן הכבד המיתמר מרצועת הביטחון.

בשתי הקטגוריות הללו, התמודדו הסרטים של עובדה מול מיטב היצירות הדוקומנטריות של הרשתות המובילות בעולם, ביניהן, NBC האמריקאית, ZDF הגרמנית ו ABC האוסטרלית. בין הסרטים שהתמודדו מול "עובדה" גם הסרט המדובר של נשיונל ג'אוגרפיק על אסון התאומים, שהופץ ע"י Endemol.

לא מדובר בפעם הראשונה ש"עובדה" זוכה בפרסים בפסטיבל ניו יורק. באפריל 2011 זכה במדליית הכסף סרטו של בן שני "תיכון ההזדמנות האחרונה". הסרט גולל את סיפורו של תיכון "ברנקו וייס" רמלה, אליו מגיעים בני נוער על סף נשירה ממערכת החינוך אשר בעזרת צוות מורים חדור מוטיבציה, ומנהל בית הספר חילי טרופר, מצליחים להגיש 90% מהתלמידים לבחינות הבגרות.

"עובדה" משדרת בימים אלה ב"קשת" את עונתה ה-19 והנצפית ביותר עם ממוצע צפייה של 26.6%. כמו כן, התכנית מדורגת במקום השביעי בדירוג התכניות הנצפות ביותר בישראל לשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully