וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים לשר ארדן: "התערב במינוי מנהל לערוץ הראשון"

14.4.2013 / 10:53

באגודה אומרים כי לאחרונה נעשה ניסיון למנות את עוזרו הבכיר של מנכ”ל הרשות, זליג רבינוביץ’, לתפקיד מנהל הערוץ אותו הוא ממלא בפועל, ”זאת למרות שאין בידיו הכישורים”

אגודת העיתונאים בירושלים דורשת מהשר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, להתערב במה שהיא מכנה "כשלון ההנהלה בבחירת מנהל לתפקיד הבכיר של מנהל הערוץ הראשון". במכתב שהועבר לשר בסוף השבוע הוא נדרש להביא למינוי קבע בערוץ, אשר מנוהל באופן זמני כבר חמש שנים.

בתחילת החודש שעבר פרש מתפקיד מנהל הטלוויזיה מושון מצליח, ולמרות שהוקמה וועדת איתור לתפקיד והיא התכנסה מספר פעמים - היא לא הכריזה על בחירת מועמד. הוועדה ביקשה למנות את משה נסטלבאום לתפקיד אולם ניסיון זה נעצר בשל חקירות נציבות שירות המדינה וחוות דעת של פרקליטות המדינה. באגודה אומרים כי לאחרונה נעשה גם ניסיון למנות את עוזרו הבכיר של מנכ"ל הרשות, מר זליג רבינוביץ', לתפקיד מנהל הערוץ אותו הוא ממלא בפועל, "וזאת למרות שאין בידי העובד הנ"ל את הכישורים, ההשכלה הנדרשת על פי התקשי"ר, הניסיון הנדרש למילוי התפקיד, ולמרות שהוא אינו יכול לכהן בתפקיד ניהולי במקביל לתפקידו כעוזר", כך לפי אנשי האגודה.

"מדוע איש לא נבחר?"

"הכישלון המוחלט בהליכי מינוי מנהלים אינו נעצר במינוי מנהל לערוץ הראשון, ומשרות ניהול רבות אינן מאוישות במינוי קבוע, כך שהתפקוד של הערוץ נפגע קשות, וכפועל יוצא מכך – השידור הציבורי כולו", אומרים באגודה.

"מצב בלתי נסבל זאת אינו יכול להימשך, ויש לבחור מנהל קבוע לערוץ ללא דיחוי וללא עיכוב נוסף", כתבו. באגודה טוענים זה זמן רב כי בפני הנהלת הרשות עומדים מועמדים פנימיים רבים ראויים אשר מועמדותם נדחתה מבלי שקיבלו כל נימוק מקצועי לכך, לא זומנו לועדת האיתור והתאמתם לתפקיד לא נבחנה באמצעות גורם בדיקה חיצוני אובייקטיבי ומקצועי. "מדוע איש מהם לא נבחר? מדוע ועדת האיתור לא המליצה על איש מהם לאחר שנכשלה באיוש התפקיד בידי מועמד מבחוץ?", שואלים באגודה.

"בכוונת המנכ"ל ועוזרו לשלוט בטלוויזיה הישראלית"

באגודה מפנים אצבע מאשימה למנכל הרשות יוני בן מנחם ולעוזרו רבינוביץ'. "דומה כי אין מנוס מהמסקנה כי בכוונת המנכ"ל ועוזרו לשלוט בטלוויזיה הישראלית, ולשם כך הם מונעים את הגעתו של גורם מקצועי לתפקיד מנהל הערוץ. בדרך זאת הערוץ ממשיך להתנהל ללא פיקוח אפקטיבי וללא דמות ניהולית קבועה שאינה תלויה לחלוטין בגחמות לבו של המנכ"ל".

כאמור, באגודה דורשים מהשר ארדן להתערב ולפקח על כך שכל המועמדים הפנימיים יישלחו למבחני התאמה מקצועיים אובייקטיביים, ולאחר קבלת תוצאות המבחנים ייבחר מביניהם המועמד המתאים ביותר לתפקיד מנהל קבוע של הערוץ הראשון. אם הדבר לא ייעשה, הן דורשים את שלילת סמכויות הניהול של מנכ"ל רשות השידור ושל חברי הוועד המנהל, וזאת "כהבעת אי אמון מוחלט ביכולתם לנהל את השידור הציבורי בישראל". אם לא ייעשה כך, מתככנת האגודה לנקוט בצעדים משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully