וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל"צ: מספר חסר תקדים של חיילים דתיים

1.5.2013 / 12:17

תשעה מתוך 40 חניכי קורס הההכנה לתחנה הם בוגרי ובוגרות בתי ספר דתיים וישיבות. במחזורים האחרונים של קורס הכתבים כמעט ולא השתלבו חיילים דתיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרבע מחניכי גל"צ חובשי כיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קורס הכתבים הנוכחי של גלי צה"ל יכול מספר חסר תקדים של חיילים דתיים - 9 מתוך כ-40 החניכים הם בוגרי ובוגרות בתי ספר דתיים וישיבות. במחזורים האחרונים של קורס הכתבים כמעט ולא השתלבו חיילים דתיים, והעיתונאי הדתי היחידי כיום במחלקת האקטואליה של התחנה הצבאית הוא הכתב לעניני דתות יאיר שרקי בנו של הרב אורי שרקי.

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, הצהיר מספר פעמים מאז כניסתו לתפקיד כי בכוונתו לפעול לשינוי ההרכב החברתי של חיילים התחנה כך שייצג בצורה נאמנה יותר את הרכב החברה הישראלית. בכך מבקש למעשה דקל להילחם בביקורת שנמתחת באופן קבוע על התחנה כבר מזה שנים על כך שאין בה ייצוג מספיק למגזר הדתי ולפריפריה.

כתב חדשות 2 עמית סגל, בוגר התחנה, התייחס לכך בעמוד הפייסבוק שלו וכתת על הקורס הנוכחי: "יש גם ייצוג נאה לפריפריה, וייצוג נאה אבל פרופורציונלי לתל-אביב וסביבתה. אלה חדשות נהדרות ממש כי גל"צ היא בית הספר הלאומי לתקשורת ונבחרת העתודה של עיתונאי ישראל. עיתונות עם גיוון אנושי רב יותר היא עיתונות מאוזנת יותר, טובה יותר - וגם פופולרית יותר".

בתחילת החודש אמר סגל כי המחנה הדתי לאומי בישראל הזניח בשנים האחרונות את מגמת השתלבות אנשיו בתקשורת. סגל, בוגר תנועת "בני עקיבא" קרא לבוגרים "לשאוף ולהגיע למקומות בהן אפשר להשפיע" ולחשוב ביתר רצינות על הגדלת מספרם באמצעי התקשורת. "אני חושב שהתחום הזה קצת הוזנח בשנים האחרונות - לא לגמרי ברור לי למה, אולי כי המחשבה הייתה שהכל כבר הסתדר - זה לא", אמר להם.

מפקד גלי צה"ל ירון דקל מסר בתגובה: "אני שמח מאוד שהחיילים המגיעים לשירות משמעותי בגלי-צה?ל מגיעים מרקעים שונים וממגוון אוכלוסיות בישראל. אמשיך לפעול לגיוסם של מגזרים נוספים לשורות התחנה בהם, חיילים תושבי הפריפריה, מהמגזר האתיופי, ביינישים וכמובן מכלל האוכלוסיה. אני מאמין בייצוג הולם של כל רבדי האוכלוסיה בישראל בגל?צ, בהצלחתם ובהשתלבותם המקצועית והחברתית בתחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully