וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה? אגודת העיתונאים דורשת מארדן - ”הדח את בן-מנחם”

5.5.2013 / 21:21

פרסום ראשון: לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב שנשלח לשר התקשורת הנכנס מיד בתום טקס החתימה, בו קוראים נציגי העיתונאים להדיח את הנהלת הרשות "הנשלטת בידי חבורת בריונים"

הסכם הרפורמה נחתם היום בין הנהלת הרשות לבין אגודות העיתונאים וקבע את מועד תחילתה ב-1 ביוני, זאת לאחר משא ומתן ממושך בין ההנהלה לבין העיתונאים. אולם, לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב שנשלח לשר התקשורת גלעד ארדן מיד בתום טקס החתימה החגיגי, ורוח הדברים בו חגיגית הרבה פחות: העיתונאים החברים באגודת העיתונאים בתל אביב דורשים כעת את הדחת ההנהלה הנוכחית - ואומרים כי יהיה זה תנאי על מנת שהרפורמה תהיה בעלת משמעות.

העיתונאים קוראים לשר ארדן לממש את חזונו כפי שהציג אותו במכתב ששלח להנהלת הרשות. על מנת הרפורמה באמת תצא לפועל ותביא להבראה אמיתית של הרשות, אומרים העיתונאים לארדן כי עליו לפזר את מוסדות הרשות ולהדיח את ההנהלה הנוכחית. "קצרה היריעה מלפרט במכתב זה את אוקיינוס המחדלים הגובלים לעיתים בפלילים ובוודאי שבצפצוף תדיר ומתמשך על כל נורמה המחייבת מנהל תקין בשירות הציבורי", לשון המכתב. "רשות השידור נשלטת כיום בידי חבורת בריונים, ממשיכי דרכו ועושי דברו של המנכ"ל המודח יוסף בראל ואלה עושים בה כבתוך שלהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפזר את מוסדות הרשות ולהדיח את ההנהלה הנוכחית". טקס החתימה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההנהלה תשתמש ברפורמה על מנת להתנכל לעיתונאים ביקורתיים"

נציגי העיתונאים דורשים מהשר לקדם את תיקון חוק רשות השידור כך שיביא לחיץ בין המערכת הפוליטית לבין הניהול השוטף של הארגון והפיקוח עליו. כמו כן הם מעלים חשש כי ההנהלה תשתמש ברפורמה על מנת להתנכל לעיתונאים ביקורתיים. "מכתבם של חמשת חברי המליאה שנשלח אליך בסוף השבוע שעבר מעיד אף הוא על המתרחש ברשות השידור ומוסדותיה וכעת כבר אי אפשר להתעלם מהדברים. לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית, ברשות שידור ציבורית וממלכתית, עיתונאים מביטים ימינה ושמאלה מתוך חשש פן יבולע להם אם ישמיעו ברבים דברי ביקורת נגד ההנהלה. בתוך כך יאמר כי קיים חשש של ממש שהנהלת
הרשות תנסה לעשות בהסכמי הרפורמה קרדום לחפור בו כדי לנסות ולהביא לפיטוריהם של עיתונאים ביקורתיים ומוכשרים דווקא בשל היותם כאלה".

בטקס החתימה היום נכחו יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת, המנכ"ל יוני בן מנחם. מטעם האגודה בירושלים, שניהלה את המשא ומתן בשם כלל עיתונאי הרשות, חתם יו"ר האגודה בירושלים חיקה גינוסר ומטעם האגודה בתל אביב חתם היו"ר רותם אברוצקי. נציגי הצדדים ציינו בטקס החתימה כי "זהו השלב הראשון והחיוני להבראת רשות השידור, המטרה של כולנו היא קיומו של שידור ציבורי עצמאי ואיכותי. רק הרפורמה תעלה את השידור הציבורי על מסלול הבראה שיוביל את רשות השידור לגוף השידור המוביל, האמין והאיכותי בישראל".

"כשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, הכדור עובר אליך", סיכמו את מכתבם נציגי העיתונאים. "בידיך להוביל תהליך משלים להסכם ברוח התנאים המהותיים שפרטנו, תהליך שיבטיח כי מיליארד השקלים שיושקעו כעת ברשות השידור, לא יושלכו לפח האשפה ויחד עימם עתידו של השידור הציבורי בישראל".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מכתב זה הוא ניסיון נואל נוסף של אגודת העיתונאים בתל-אביב להכפיש את המנכ"ל וההנהלה ללא בחילה בשום אמצעי והוא מצטרף לבג"צ, תביעות משפטיות וקריאה להדחה שמפרסמת אגודת העיתונאים בתל-אביב. טובת השידור הציבורי לא הייתה מול מעולם מול ענייה של אגודת העיתונאים בתל-אביב, אלא עסקנות גרדא וחיסול חשבונות אישי".

עוד בנושא:
גילת: "מי שחושב שבמתכונת זו רשות השידור צריכה להיסגר - אני מסכים איתו"
חברי מליאה: "איבדנו אמון ביו"ר ובהנהלה - לסגור את רשות השידור"
השר ארדן על רשות השידור: "הציבור לא מקבל תמורה לאגרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully