וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק לארדן: בג”צ נתן ארכה להשהיית מינוי אריאל משעל

7.5.2013 / 13:41

בג"צ לא קיבל את עתירת איש התקשורת להשלים את הליך מינויו לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין. גורם בכיר: "רשות ממשלתית לא יכולה להסתדר בלי בעל בית יותר משנה, זה אסון"

מינויו של אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין מתרחק: בג"צ לא קיבל את עתירתו של איש התקשורת אריאל משעל להשלים את הליך מינויו לתפקיד אשר נעצר בעקבות הוראת היועץ המשפטי - והתיר לשר התקשורת לדחות בחודש נוסף את ההחלטה על המינוי. הדחייה, כך מתברר, מעוררת תרעומת בשוק הטלוויזיה רב ערוצית שם מצביעים על כך שבסוף החודש הנוכחי תצוין שנה שבה מתנהל הארגון ללא יו"ר, ומטילים ספק בכך שהמצב הנוכחי מתיישב עם הוראות החוק באשר לאיוש מינויים בכירים בשירות הציבורי.

"המידע הרלוונטי להליך המינוי של יו"ר המועצה לשידורי כבכלים ולוויין הובא בפני שר התקשורת החדש, מר גלעד ארדן", עדכן את הצדדים עו"ד שרון רוטשנקר, הממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה. במשרד התקשורת מסרו לבג"צ כי "השר בוחן בימים אלה את הנושא, והוא צפוי לקבל החלטתו בעניין בשבועות הקרובים. רוטשנקר אישר למשרד התקשורת לדחות את קבלת ההחלטה עד ל-16 ביוני.

לצד משעל, שממתין זה שבעה חודשים לאישור מינויו ואינו עובד בזמן זה, הנפגעים העיקריים הם חברות הכבלים והלוויין. "רשות ממשלתית לא יכולה להסתדר בלי בעל בית יותר משנה שלמה, זה אסון", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בשוק טלוויזיה הרב ערוצית. "החוק עצמו מתיר את זה עד שנה, ועכשיו עם הדחייה - עולה חשש כי שר התקשורת מביא לעבירה על החוק. אנחנו בבעיה, אין לך עם מי לדבר, יש נושאים שלא מקודמים, פקידים שלא מעורים בעבודה השוטפת. אם ארדן לא מעוניין במשעל אז שיבטל את המינוי - אבל הנושא הזה חייב להתקדם".

אריאל משעל, בנו של העיתונאי ניסים משעל, נבחר לתפקיד על ידי ועדת איתור שהקים שר התקשורת הקודם משה כחלון. הוא מראשוני מפתחי התוכן של ערוץ 10 ובעבר שימש כיועץ למועצת הכבלים והלוויין ולקבוצת רשת-נגה. לאחר שהשר כחלון המליץ על מינויו לממשלה היא התפזרה, והמינוי, כמו מינויים בכירים אחרים, נעצר על ידי היועץ המשפטי לממשלה עד לתקופת הבחירות. משעל עתר לבג"צ באמצעות עורכי הדין יוסי בנקל וזוהר ברזילי נגד הקפאת מינויו ובדרישה לעצור בינתיים כל מינוי אחר על ידי שר התקשורת החדש.

בד בבד עם עצירת מינויו של משעל לתפקיד הרגולטור של הטלוויזיה הרב ערוצית, אישר ארדן מינוי אחר: זה של שי באב"ד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה המפקחת על שידורי הטלוויזיה המסחרית - והיא עתידה להתאחד עם מועצת הכבלים והלוויין ("ברית המועצות"). גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה כי אחד הגורמים לעיכוב המינוי של משעל, לצד בחינה נוספת שמבקש לעשות השר ארדן - היא דרישתו של הרגולטור העתידי שי באב"ד לסמכויות נוספות לצד אלה שניתנות כיום למנכ"ל הרשות השנייה, סמכויות שיאפשרו לו להוביל את מהלך האיחוד הצפוי של גופי הרגולציה.

תגובות משרד התקשורת ולשכתו של השר ארדן טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully