וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכוב: עובדי מעריב קיבלו משכורת

12.5.2013 / 12:04

המשכורת נכנסה היום לאחר עיכוב, זו הפעם השנייה מאז תחילת השנה. ועד העובדים במכתב: "יש צורך להזכיר להנהלה שתשלום משכורות במועדן הוא חובה שהפרתה היא פלילית"

עובדי מעריב קיבלו הבוקר (ראשון) את משכורת חודש אפריל, לאחר שזו עוכבה שוב בפעם השנייה מאז תחילת השנה. כמו בעיכוב הקודם, גם הפעם התשלום יחולק לשני חלקים לפי מדרגות שכר.

על העיכוב הצפוי הודיע לעובדים מראש מנכ"ל העיתון ישראל גולדשטיין. בשבוע שעבר נשלחה לכלל העובדים הודעה ולפיה "עובדים ששכר הנטו שלהם הוא עד 4,000 שקל יקבלו מחר, ה-9.5, את מלוא שכרם. עובדים ששכר הנטו שלהם מעל 4,000 יקבלו מחר סכום של 3,200 שקל ואת היתרה בהמשך היום או ביום שלמחרת".

מזה תקופה שעובדים במעריב משוכנעים כי תנאי העסקתם עומדים בפני שינויים לרעה בעקבות שינויים מערכתיים שמתכוונת הנהלת העיתון להוציא לפועל. בחודש אוקטובר נחתם הסכם קיבוצי בין ההנהלה לנציגי העובדים ולפיו ההנהלה מנועה מנקיטת צעדים חד צדדיים כמו פיטורים מעבר לעשרה אחוזים מכלל הנקלטים או העברת מקום המערכת ללא תיאום עם נציגות העובדים.

בוועד העובדים הגיבו לעיכוב בתשלום המשכורות בזעם אך הודיעו כי לא מתוכננת בשלב זה נקיטת אי אלו צעדים. אנשי הוועד הוסיפו בהודעה לעובדים כי אם שכר העובדים יעוכב שוב בעתיד, הם יכריזו על סכסוך עבודה באופן מיידי. כותבי המכתב שלחו גם עקיצה למו"ל העיתון שלמה בן צבי ואנשיו, דתיים שומרי מסורת, וכתבו כי "מצער שיש צורך להזכיר להנהלה שתשלום משכורות במועדן הוא חובה שהפרתה היא פלילית, ושמקורה עוד בתנ"ך – 'לא תעשוק את רעך ולא תגזול ולא תלין פעלת שכיר אתך עד בוקר', ויקרא י"ט, י"ג".

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully