וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאחל לאף אחד לעבור כאלה דברים. ניסינו הכל, עכשיו הולכים הביתה"

13.5.2013 / 12:46

ההחלטה של מו"ל מעריב שלמה בן צבי להפסיק לעבוד עם חברת ההפצה "גל מעתון", הפכה תוך יממה את 450 עובדיה למובטלים. התלוונו הלילה למשמרתם האחרונה וגילינו ייאוש ומצוקה

קרדיט: שלומי גבאי עריכה גדי וינסטוק

אווירת ייאוש קשה במשמרת האחרונה של עובדי "גל מעתון", חברת ההפצה של מעריב שתיסגר ואשר עובדיה פוטרו בעקבות החלטת המו"ל שלמה בן צבי להעביר את מערך ההפצה לחברה חיצונית. "עברנו טלטלה, וזה הרבה בלגן גם בעבודה וגם בבית", אומר מנהל אזור ההפצה אלון חרך, בן 38 "אתה עובד כל החודש ומוציא כסף על נסיעות והוצאות, ובסוף החודש מודיעים לך או שלא מודיעים לך ואתה מגלה לבד שהכסף לא מגיע, או מגיע באיחור או בחלקים. אני לא מאחל לאף להתעסק עם כאלה דברים. אתה בא כל בוקר ונותן את הנשמה ואנשים מגיעים כל בוקר, זו לא עבודה קלה בכלל".

בין 450 המפוטרים גם מחלקת העיתונים הילה דנגור, בת 45. "אני עובדת פשוטה, חפ"שית", היא אומרת. "עובדת בגשמים, בחמסינים - כל מנוי איפה שהיא רוצה את העיתון". היא הייתה רוצה להמשיך ולעשות את העבודה הקשה. "אני מאוד אוהבת את העבודה הזו. וזה קשה", היא מתארת את ההרגשה. "עברנו תלאות", מסכם מנהל סניף החלוקה זאב משולם את שנות עבודתו האחרונות בעיתון. "בשנתיים האחרונות עסקנו במקביל לעבודה שלנו במלחמת הישרדות. כל יום התחילו לחשוב מתי נלך ומתי נלך", אומר בייאוש. הוא מספר כי בן צבי היה היחיד מבין המועמדים לרכישת העיתון שהודיע כי הוא מעוניין בחברת הפצה משלו, מה שנסך תקווה בעובדים. "ישבנו איתו במשרדים של עורכי הדין כל הלילה עד הבוקר וחתמנו איתו על חוזה - הוא הסתכל לנו בעיניים ואמר שנעבוד בשיתוף פעולה, הוא אמר לנו 'אתם תעבדו אצלי'", הוא נזכר בתסכול.

מ"מעריב" נמסר אתמול כי "הנהלת העיתון ניהלה לפנים משורת הדין מו"מ במשך 4.5 חודשים עם גל מעתון שבשליטת הנאמנים וזאת למרות שעל פי החוזה יכלה להעביר כבר ב-23 בדצמבר 2012 את הפצת העיתון לחברה אחרת במחירים נמוכים משמעותית. הנזק הישיר שנגרם למעריב כתוצאה מהמשך ההפצה בידי גל מעתון הוא 10.7 מיליון שקל, שאותם ספגה החברה במלואם".

"לאחר מו"מ ארוך הגיע מעריב להסכם עם נציגי גל מעתון על פיילוט למשך 3 חודשים, שגם בהם עלות ההפצה היא יקרה משמעותית מהחברות המתחרות, ובעצם כוללת סבסוד לחברת ההפצה על ידי מעריב. לאחר 48 שעות של תחילת הפיילוט חזרו בהם נציגי חברת ההפצה והודיעו שאינם מסוגלים לעמוד בסיכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully