וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא העיתונאיות: להשעות מיידית את נסטלבאום; עורך דינו: מסע הכפשות מכוער

13.5.2013 / 14:29

במכתב ששלחו לשר התקשורת ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה מבקשות חברות התא להשעות לאלתר את מנהל חטיבת החדשות, עד תום בירור ההליכים. עורך דינו של נסטלבאום: "מדובר בנקמה"

תא העיתונאיות פנה הבוקר (שני) לשר התקשורת גלעד והשר הממונה על רשות השידור גלעד ארדן וקרא לו להתערב באופן מיידי בפרשה המסעירה את רשות השידור בימים אלה, פרשת משה נסטלבאום, ולהשעות אותו לאלתר מכל תפקיד ניהולי עד תום בירור ההליכים כנגדו. במכתב מגנות חברת התא את החלטת הוועד המנהל בנושא.

המכתב, שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, נשלח גם לנשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר,למבקר המדינה יוסף שפירא ויועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "אנו רואות ערך רב בדיון הערכי החשוב המתרחש בימים אלו בתקשורת בנושא הטרדות מיניות וסבורות כי השארת אדם אשר עומדים בגנותו מעשים כה חמורים בתפקיד ניהולי בכיר פוגעת אנושות במסר הציבורי החשוב אותו אנו רוצות להנחיל ולהשריש בסביבת העבודה ובחברה הישראלית כולה", כתבו חברו התא לשר התקשורת.

"שנים ארוכות של התעמרות והטרדות מיניות"

העיתונאיות הזכירו כי לאחרונה החליט המנהל של רשות השידור להשאיר בתפקידו כמנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון את משה נסטלבאום, המתמודד בימים אלו גם על תפקיד מנהל הטלוויזיה ברשות השידור וזאת ללא פרסום נימוקי ההחלטה והשיקולים אשר הובילו לקבלתה. החודש הגישה נציבות שירות המדינה תובענה משמעתית חמורה כנגד משה נוסטלבאום לבית הדין של רשות עובדי המדינה וזאת בגין שורה של הטרדות מיניות מילוליות חמורות כלפי שני עיתונאים בערוץ הראשון, רותם אברוצקי ויגאל רביד, על רקע נטייתם המינית. בנוסף, ייחסה הנציבות למשה נסטלבאום הפרה של כללי התקשי"ר והאתיקה של עובד מדינה ופגיעה בשמו הטוב של השירות הציבורי. הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה פנה אל הוועד המנהל של רשות השידור והמליץ להשעות את משה נסטלבאום ולהעביר אותו לאלתר מכל תפקיד ניהולי.

"חרף המלצות הממונה על המשמעת וחרף התובענה החמורה אשר עומדת כנגדו, המשקפת שנים ארוכות של התעמרות והטרדות מיניות של עובדים ועובדות אשר עבדו עימו ותחתיו, החליט הוועד המנהל של רשות השידור שלא להשעות אותו מתפקידו – החלטה תמוהה שאין כמוה בכל קנה מידה- מנהלי, מוסרי וציבורי כאחד", כתבו חברות התא. "תא העיתונאיות, אשר שם לו בין היתר כמטרה חשובה - להילחם בתופעה חמורה זו של הטרדות מיניות כלפי עובדות ועובדים בגופי תקשורת ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה ומוגנת לכל, רואה בחומרה החלטה שגויה זו".

חברות התא קראו לשר ארדן, שהכריז לאחרונה כי בכוונתו להתערב לעומק בענייני רשות השידור, "להתערב מידית בפרשה ולהשעות לאלתר את משה נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי, עד תום בירור ההליכים כנגדו".

"מסע הכפשות זדוני ומביש שמטרתו היא נקמה ופגיעה במשלח יד"

עו"ד יוסי כהן, המייצג את משה נסטלבאום, אמר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "מר יגאל רביד הועבר על ידי נסטלבאום מתפקידו נוכח תלונות חמורות וחוזרות על הדרך שבה ביצע את תפקידו. לאחר שניהל משא ומתן ממושך במישרין ובעקיפין לשם השבתו לתפקידו ומשמשא ומתן זה לא צלח - הוא החל במסע הכפשות מכוער, זדוני ומביש כנגד נסטלבאום שמטרתו האחת היא נקמה ופגיעה במשלח ידו".

"הבאנו בפני הוועד המנהל ראיות המוכיחות לכאורה, ביצוע עבירות קשות על ידי רביד וכן ניסיון שלו לחבור לאחד מחברי הוועד המנהל על מנת לפגוע בנסטלבאום. כן הבאנו בפני הוועד המנהל ראיות כי המשפטים המיוחסים לנסטלבאום נאמרו לפני שנים רבות בתגובה לדברים שאמר רביד ובבדיחות הדעת. מדובר בתובענה הזויה, מבישה רשלנית ביותר אשר אנחנו סבורים כי בית הדין יבטל אותה. רביד ייתבע כמובן עם ביטול התובענה, על כל הנזקים שהוא גרם למר נסטלבאום. עם כל הכבוד לשר, החלטת הוועד המנהל ניתנה על פי ייעוץ משפטי חיצוני אובייקטיבי בשיקול דעת ומתוך הבנה כי אין לייתן בידי מתלונן כלי משחית של פגיעה בממונה עליו בלא כל סיבה מוצדקת".

תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully