וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור מגנה על נסטלבאום: "פרסומים מגמתיים שבינם לבין המציאות אין כל קשר"

19.5.2013 / 11:46

הוועד המנהל של רשות השידור הוציא הבוקר לתקשורת הודעה חריגה בה הדף את הביקורת הציבורית סביב החלטתו שלא להעביר את ראש אגף החדשות מתפקידו בניגוד להמלצת שירות המדינה

הוועד המנהל של רשות השידור הוציא הבוקר (ראשון) לתקשורת הודעה חריגה בה הדף את מה שמכונה בהודעה "פרסומים מגמתיים שבינם לבין המציאות אין כל קשר" בנושא מנהל הטלוויזיה משה נסטלבאום. הוועד המנהל החליט, כזכור, שלא להשעות מתפקידו את נסטלבאום כלפיו נטען כי הטריד עובדים והתעמר בהם על רקע נטייתם המינית - החלטה שגררה גינויים מצד אגודת העיתונאים ותא העיתונאיות אשר פנו בנושא למבקר המדינה ולשר התקשורת. הוועד, למרות הבטחתו, טרם פרסם את השיקולים שהביאו אותו לקבל את ההחלטה אולם ציין כי "הגיע לכלל מסקנה כי העברתו של נסטלבאום מתפקיד ניהולי אינה מוצדקת". הוועד מדגיש בהודעתו כי ההחלטה בנושא התקבלה ברוב של 6 חברים לעומת אחד שהצביע נגד.

הועד המנהל טוען כי היו ניסיונות להשפיע על ההחלטה שהקבלה. "הוועד המנהל, למרות לחצים לא ראויים של גורמים שניסו להתערב בתהליך ולהשפיע על ההחלטה בטרם התקבלה, פעל בהתאם להוראות החוק ובהתאם לסמכותו ואחריותו", נמסר. "הוועד דן בכובד ראש בהמלצה, בסיוע הלשכה המשפטית ויועצים משפטיים חיצונים– עו"ד רון גזית ועו"ד מוטי ארד, אשר הגישו לועד המנהל חוות דעת משפטית מפורטת בה פורטו השיקולים שעל הועד המנהל לקחת בחשבון לצורך החלטתו וליוו את התהליך כולו. הועד המנהל פעל בדווקנות על פי חוות דעת משפטית, תוך שהוא מקדיש לכך שעות ארוכות".

"עבירה חדשה של הטרדת עד ושיבוש הליכי משפט"

"בניגוד לפרסומים השונים שמופצים בימים האחרונים ללא בסיס על ידי בעלי עניין, הועד המנהל הינו גוף סוברני שלא נותן לשיקולים זרים להשפיע על אופן קבלת החלטותיו", מסרו הבוקר אנשי הוועד, והוסיפו כי הוועד "כגוף שמייצג את הציבור הישראלי, מגנה הטרדות מיניות מכל סוג שהוא". חברי הוועד המנהל של רשות השידור הם אסתי אפלבאום-פולני, יעקב נווה, גאולה אבידן, לנה קריינדלין, יעקב בורובסקי ויואב הורוביץ.

בסוף השבוע פנתה אגודת העיתונאים בתל אביב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וטענה כי מאז התפוצצה הפרשה נסטלבאום מתעמר בעובדים שהעידו נגדו. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, כעשרים מעובדי רשות השידור העידו בעניינו בפני נציבות שירות המדינה שחקרה את התלונות. במכתב שהעבירה אגודת העיתונאים ליועמ"ט באמצעות עו?ד אילן בומבך נכתב כי ?למרבה הצער, נסטלבאום החל להתעמר - גם אם בעקיפין ובאמצעות שלוחיו - באחד העדים בתובענה. מדובר בעבירה חדשה של הטרדת עד ושיבוש הליכי משפט?. בדומה לדרישת תא העיתונאיות - גם באגודה דורשים להשעות אותו מתפקידו עד לסיום בירור התלונות בעניינו.

תא העיתונאיות פונה למו"לים ולעורכים

בתוך כך, תא העיתונאיות פנה היום במכתבים מיוחדים למו"לים ולעורכים הראשיים של מערכות התקשורת השונות בישראל, בבקשה לטפל באופן מיידי בתופעת ההטרדות המיניות בתקשורת. "התא דורש את מינויו/ה של אחראי/ת על הטרדות מיניות בכל המערכות וכן ממליץ על נקיטת שורה של צעדים שרצוי לנקוט בעקבות הפרשיות האחרונות שנחשפו", לשון המכתב שהוציא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully