וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושעי ביסלי לדין

20.5.2013 / 12:44

המועצה לשידורי כבלים ולוויין בודקת את שידורי ערוץ 20 ובוחנת האם קשת הפרה את תנאי זיכיונה בכך שהעניקה חשיפה אסורה למותג "ביסלי", המקודם בימים אלו בקמפיין של "מאקו"

חשד לפרסום סמוי בערוץ "האח הגדול": המועצה לשידורי כבלים ולוויין בודקת את שידורי ערוץ 20 של זכיינית ערוץ 2 קשת במהלך השבוע שעבר ובוחנת האם הזכיינית הפרה את תנאי זיכיון השידורים שלה בכך שהעניקה חשיפה אסורה למותג מסחרי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. תנאי הזיכיון של הערוץ אוסרים על פרסום סמוי או תוכן שיווקי בשידורי HOT ובשידורי yes.

המותג שנצפה על מסך ערוץ 20 הוא החטיף "ביסלי" של אסם. המועצה בודקת האם חשיפת המוצר, שצולם בשעות הפריים-טיים באריזתו המקורית, מהווה עבירה על החוק מטעם קשת. הפקת התכנית הסתירה אמנם את הלוגו של החברה המייצרת, אולם ניתן היה להבחין בקלות כי מדובר בשקית המוכרת של המותג. המוצר הופיע דקות ארוכות על מסך ערוץ 20 בשעות הפריים טיים. הערוץ זוכה לרייטינג גבוה במיוחד עבור ערוץ נישה של בין 4% ל-7% צפייה, תלוי בשעה ונכון לשבועיים האחרונים בהם הוא פתוח בחינם לכלל הצופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן היה להבחין בקלות כי מדובר בשקית המוכרת של המותג. הקמפיין ב"מאקו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אולי תוכלו לזכות בפרס אש!"

המותג "ביסלי" מקודם בימים אלה על ידי קשת כחלק מקמפיין המלווה את מדור "הדו"ח היומי" של ערוץ התכנית "האח הגדול" באתר "מאקו" של הזכיינית. תחת הסלוגן "תתחילו להעמיס" מקדם הקמפיין את המוצר "ביסלי" בטעם חריף באמצעות שיתוף הגולשים בתוכן התכנית. "האח הגדול מזמין אותכם לשחק במשחק ביסלי הגדול ואולי תוכלו לזכות בפרס אש! מי לדעתכם היה הדייר הכי חריף בתולדות התכנית?", קורא המדור לגולשים.

יצוין כי במסגרת התנהלות חיי המשתתפים בתכנית "האח הגדול" מכניסה הפקת התכנית לבית עשרות רבות של מוצרי צריכה לשימוש היום יומי של הדיירים. ההנחיה אותה ממלאת הפקת התכנית, "קופרמן הפקות", היא לטשטש את כל לוגו של חברה מסחרית ככל הניתן - והדבר נעשה באמצעות מדבקות שמסתירות חלק מהמוצרים ברמות הסתרה שונות. חלק מהמוצרים מוכנסים באריזות חלופיות, חלק מוכנסים ללא תוויות וחלק מוכנסים לתכנית באריזתם המקורית בהסתרה חלקית.

קנסות בגובה של כ-1.5 מיליון שקלים עקב הפרות

מאז שנת 2009, הטילה המועצה לשידורי כבלים ולוויין קנסות בגובה של כ-1.5 מיליון שקלים עקב הפרות כללים האוסרים על אזכור מסחרי אסור וקידום עניינים מסחריים בתכניות שתחת פיקוחה. למעשה, בתקופה הזו הוטלו עיצומים בסכום הגבוה פי עשרה מהעיצומים שהוטלו בעשור האחרון ביחד - מגמה המלמדת על ההיקף ההולך וגדל של הפרסום הסמוי והתוכן השיווקי בשידורי הטלוויזיה המסחרית. לנושא אף נדרש בשנה שעברה משרד מבקר המדינה שבחן את הסוגיה ומצא כי המדיניות כלפי פרסום סמוי ותוכן שיווקי היא סלחנית מדי.

במשרד מבקר המדינה ציינו כי על המועצה להגביר את הפיקוח על בעלי הרישיונות ובמקרה הצורך להטיל עליהם עיצומים כספיים, לחלט ערבויות ואף לבטל רישיונות. המבקר מצא מקרים רבים בהם המועצה העירה לחברות, אולם בחרה לבסוף שלא להטיל עליהן עיצומים ולא בדקה כמה מרוויחות החברות מהפרום הסמוי. בעבר נענשה קשת על עבירות תוכן שיווקי ב"האח הגדול" על מסך ערוץ 2, וניטלו ממנה דקות פרסום על חשיפה מוגזמת למותגים "מוזס" ו"בזק".

מקשת נמסר בתגובה לידיעה: "קשת פועלת על פי הכללים. לעצם העניין, דיירי הבית מזמינים מוצרים על פי בחירתם ובהתאם לתקציב שעומד לרשותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully