וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין יותר זכות קיום לערוץ הראשון במתכונתו הנוכחית"

21.5.2013 / 13:51

חבר הכנסת איתן כבל, שהיה בעבר השר הממונה על רשות השידור, בדיון בוועדת כלכלה בנושא הרפורמה ברשות השידור: "אניח הצעת חוק לביטול האגרה"

"כלו כל הקיצין ואין יותר זכות קיום לערוץ הראשון במתכונתו הנוכחית", כך אמר הבוקר (שלישי) חבר הכנסת איתן כבל, שהיה בעבר השר הממונה על רשות השידור. כבל הוסיף כי "כמי שמאמין ונלחם למען השידור הציבורי במשך שנים הגעתי למסקנה שיש לבטל את גביית האגרה לאלתר. המשך גביית האגרה במתכונת הנוכחית היא גזל של הציבור. בכאב רב אך מתוך כורח מקצועי וציבורי אניח הצעת חוק לביטול האגרה".

את הדברים אמר כבל במהלך דיון בוועדת כלכלה בנושא הרפורמה ברשות השידור. הוא הוסיף כי "הדרך היחידה בה הערוץ הראשון יוכל להמשיך להתקיים היא באמצעות חקיקה שתנתק לגמרי את רשות השידור מהפוליטיקה ותבטיח מינוי מנהלים מקצועיים".

כזכור, לאחרונה חתמו ארגוני העיתונאים על הסכם הרפורמה האחרון מול הנהלת רשות השידור - אולם במשרד האוצר טרם אישרו את כל הסכמי השכר והרפורמה מתעכבת מלצאת לדרך כבר חודשים רבים ונדחית פעם אחר פעם, כאשר הגורמים השונים מאשימים אחד את השני בסחבת. שר התקשורת גלעד ארדן הממונה על רשות השידור אמר כי בכוונתו לבחון לעומק את התנהלות הנהלת הרשות ואת הסכמי הרפורמה.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, ציין לפני הדיון כי הסחבת באישורה של הרפורמה במשרד האוצר מעלה "חשש כבד כי המשא ומתן שניהל האוצר במשך שש שנים עם העיתונאים והאיגודים המקצועיים ברשות השידור - נוהל בחוסר תום לב מבלי רצון לממש את התחייבויות המדינה ליישומה של הרפורמה". גינוסר קרא לאוצר ולהנהלת רשות השידור לעמוד בהתחייבות שנטלו על עצמם במהלך שנות המשא ומתן.

ועדת הכלכלה בראשותו של חבר הכנסת אבישי ברוורמן החליטה לקיים דיון נוסף בנושא ולזמן אליו את שר התקשורת גלעד ארדן ולשמוע את עמדתו. ברוורמן אמר כי בדיון תבחן הוועדה את "הבעיות הקשות הקיימות היום בקשר לאגרת רשות השידור ואת ההצעות ביחס לאגרה". הוא הוסיף: "אני חוזר על דרישתי מיו"ר וממנכ"ל רשות השידור להגיש תוכנית פעולה ליישום הרפורמה. ועדת הכלכלה בראשותי תפקח על הרפורמה ועל כל פעילות רשות השידור". ‏‎‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully