וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים לבחירות המקומיות: משדרים ומתמודדים

21.5.2013 / 16:02

מבדיקת וואלה! ברנז’ה עולה כי למרות שישנם מועמדים הנהנים מחשיפה מועדפת בתחנות הרדיו המשדרות באזור שעל ראשותו הם מתמודדים, הרשות השנייה טרם הוציאה הנחיות בנושא הפרוץ

השנה היא שנת בחירות לרשויות המקומיות, והמתמודדים על תפקידי ראשות הערים נמצאים בעיצומן של ההכנות לקראת המירוץ הפוליטי - אולם לקראת יום הבוחר עולה החשש כי לכמה מהם יש יתרון מסוים בקרב קהל היעד שלהם, שכן הם בעלי תכניות רדיו קבועות בתחנות הרדיו האזוריות המשדרות באזור המוניציפלי שעל ראשותו הם מתמודדים. חמישה חודשים לבחירות, ומבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי הנושא אינו מוסדר וכלל לא ברור מתי ואם בכלל ייאלצו המתמודדים לוותר על החשיפה הרדיופונית המועדפת ממנה הם נהנים.

עוד עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה כי בתחנות הרדיו האזורי שבפיקוח הרשות השנייה לא ידוע על אף נוהל מעודכן בנושא ואין התייחסות לכך בחוק הרשות השנייה.

מבדיקה של המועמדים עולים חמישה שמות של מתמודדים הנהנים מבמה קבועה על גבי תחנות הרדיו האזורי: העיתונאי הוותיק ניסים משעל הודיע לאחרונה כי הוא שוקל להתמודד על ראשות עיריית רמת גן. אם יעשה כך, משעל יתחרה בין היתר בחברי הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן ודוד מנע ובחברי מועצת העיר רמת גן ישראל זינגר ואבי ליליאן. משעל, איש תקשורת ומראיין פוליטי וותיק, מגיש מזה שנים רבות בכל בוקר תכנית יומית בת שעה ב"רדיו ללא הפסקה".

מ"ראש העיר" ועד "חכמים בלילה"

מועמד נוסף הוא שלמה בוחבוט, המשמש בארבע השנים האחרונות כראש עיריית מעלות-תרשיחא ובמקביל ממלא את תפקיד יו"ר מרכז השלטון המקומי. בוחבוט מגיש רצועה שבועית ב"רדיו צפון", בעבר שודרה התכנית בסינדיקציה גם ב"רדיו ללא הפסקה". עוד בצפון הארץ, בעיר חיפה, יתמודד יונה יהב על ראשות העיר בפעם השלישית והוא נחשב למועמד מוביל לו צפויה הארכת כהונה. יהב מגיש בכל יום חמישי תכנית קבועה בשם "ראש העיר" ב"רדיו חיפה" המקומי.

במרכז הארץ שני מועמדים נוספים. הראשון הוא חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו המתמודד על ראשות העיר לוד ואשר מסע הבחירות שלו הושק רשמית לפני חודשיים. מרציאנו מגיש תכנית שבועית קבועה ב"רדיו לב המדינה", וזו אף ירדה לא מזמן מהאוויר באופן זמני, כאשר התמודד מרציאנו מטעם מפלגת העבודה בבחירות לכנסת הנוכחית. עוד במרכז הארץ משדר ברדיו "קול ברמה" חבר מועצת העיר נתניה קובי לוי, שלו תכנית ברדיו החרדי בשם "חכמים בלילה".

תקופת צינון של חצי שנה מפעילות תקשורתית ברדיו

בכיר בענף הרדיו המקומי אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בתחנות הרדיו יודעים כי ייאלצו בקרוב לערוך שינויים בלוחות המשדרים על מנת לעמוד בהוראות החוק בעניין - אולם הדגיש כי אלו אינן ברורות לחלוטין. הבכיר הוסיף כי בעבר נדרשה תקופת צינון של חצי שנה מפעילות תקשורתית ברדיו בפיקוח ציבורי לפני התמודדות בבחירות לראשות מקומית, אולם טרם התקבלו הנחיות מסודרות בנושא. גורם בתחנת רדיו אחרת סיפר הבוקר כי בתחילת החודש פנו אליהם מהרשות השנייה וביקשו לדעת האם יש או אין בקרב שדרני התחנה מתמודדים בבחירות המקומיות.

הרשות השנייה כבר נדרשה לנושא זה בעבר בהקשר של חשש לתעמולה אסורה במסגרת הבחירות הארציות. כך לדוגמא, כפי שהורתה הרשות על הורדת תכניתו של מרציאנו, היא הורתה גם של הורדתה מהאוויר של תכניתו של ראש עיריית שדרות אלי מויאל ב"רדיו דרום".

תגובות

מרדיו חיפה המשדר את תכניתו של יונה יהב נמסר בתגובה כי "רדיו חיפה יפעל על פי הנחיות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, כפי שנהגנו ב-18 השנים האחרונות עם כל ראשי הערים ששידרו בתחנה". מ"רדיו קול ברמה" נמסר כי תכניתו של קובי לוי צפויה לרדת מהאוויר בתחילת החודש הבא. מרדיו "צפון ללא הפסקה" המשדר את תכניתו של שלמה בוחבוט נמסר: "אנו נוריד התכנית מהאוויר 90 יום לפי הבחירות - כמקובל". מ"רדיו ללא הפסקה" המשדר את תכניתו של ניסים משעל נמסר כי "ניסים משעל עדיין לא הודיע באופן רשמי על התמודדותו כך שאין לנו צורך להתייחס בשלב זה".

מ"רדיו לב המדינה" בו משודרת תכניתו של יורם מרציאנו נמסר כי "עם הודעתו של יורם מרציאנו על התמודדות בבחירות המקומיות הוחלט, בשיתוף עמו, להוריד את התכנית מהאוויר. מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר בתגובה לכתבה כי "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully