וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן אופטימי: "מול מצב גרוע ביותר, הושג שיפור גדול"

22.5.2013 / 16:49

במכתב לעובדים אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מנסה להעביר מו"ל הארץ מסר מרגיע: "היעדים לרבעון הראשון הושגו, אך התוצאות הכספיות עדיין אינן מבטיחות קיום יציב של העיתון"

"אלמלא ננקטו בשנת 2012 הצעדים שהנהלת הארץ נקטה ואשר להם הוועד התנגד בשלב מסוים, עד כדי השבתת העיתון, הארץ לא היה יכול לשלם משכורות ולא היה יכול לתפקד", כך לדברי מו"ל העיתון עמוס שוקן במכתב ששלח לעובדי קבוצת הארץ-דה מרקר. במכתב, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, הוסיף שוקן כי "מול מצב גרוע ביותר אשתקד הושג שיפור גדול שלפחות מאפשר לנו לחשוב על העתיד, אבל למרות השיפור, התוצאות הכספיות עדיין אינן מבטיחות קיום יציב של העיתון".

זו הפעם השנייה בשנה האחרונה בה פונה מו"ל הארץ לעובדים באופן בלתי אמצעי. הפעם האחרונה שעשה כן הייתה בחודש ספטמבר, אז בישר להם כי בשל הירידה המשמעותית בהכנסות העיתון מפרסום יפתח העיתון בהליך פיטורים נרחב.

במכתבו הסביר שוקן לעובדיו כי האסטרטגיה שקבעה ההנהלה נשענה על שלושה נדבכים עיקריים: פיתוח הנוכחות הדיגיטלית של העיתון, שמירה על המנויים הקיימים ומאמץ להגדיל את מספרם - במיוחד את אלה שרוכשים את העיתון בסוף השבוע. לדבריו, "מן המבט של הרבעון הראשון של 2013 אפשר לומר שכל היעדים שנקבעו בתחומים האלה הושגו, ובמה שנוגע למנויים הדיגיטליים התוצאות עברו במידה משמעותית את היעדים".

"הדיאלוג בינינו הוא הדרך הנכונה - ולא הכרזת סכסוך עבודה"

שוקן התייחס גם לפרסומים על מעבר מערכת העיתון מתל אביב. "זה נכון שאנו מנהלים משא ומתן בנוגע לאפשרות של העברת המערכת לחולון", כתב. "הראינו לוועד את תחשיב הכדאיות הכלכלית למהלך, אם כי עדיין לא התקשרנו בהסכם. רבים מכם ענו על סקר שהעברנו כדי שנוכל להבין את משמעויות המעבר הזה מבחינת הנגישות למקום העבודה, וכאשר נעבד את התוצאות נציג אותן לועד יחד עם משמעויות ופתרונות לגבי הנגישות למקום חדש אפשרי, וכמובן נקיים עם הוועד דיון על מכלול המשמעויות", הבטיח.

בסיום דבריו התייחס שוקן לביקורת החוזרת ונשנית של עובדי הארץ על חוסר שקיפות ושיתוף פעולה מצד ההנהלה במגעים עמם - התנהלות שאף הביאה אותו לפני מספר חודשים לצאת בשביתה בת יום אחד במהלכה לא הודפס העיתון. "נהגנו עם הועד בשנה האחרונה בפתיחות מירבית, ונמשיך לנהוג כך", ציין שוקן. "אני חושב שהדיאלוג בינינו הוא הדרך הנכונה - ולא הכרזת סכסוך עבודה".

אתמול: אסיפת חירום ב"הארץ-דה מרקר"

אתמול כינסו עובדי הארץ-דה מרקר אסיפת חירום בהמשך להודעת ההנהלה על כוונתה לפטר כעשרה מעובדי העיתונים, בנימוק כי מדובר ב"שאריות" של הליך הפיטורים הנרחב לקראת סוף השנה שעברה. "הראינו לועד את תקציב החברה ל-2013 על בסיס חודשי שהראה ירידה מסוימת בעלויות השכר ברבעון הראשון והשני, בעיקר בגלל אי מימוש, מסיבות שונות, של חלק מן המהלך שנועד להסתיים בדצמבר 2012", התייחס שוקן לסוגיה. "אמרנו לוועד שעלינו לעשות מהלך נוסף של הקטנת עלויות, אמנם קטן בהרבה מזה של השנה שעברה, אך כולל גם פיטורים אפשריים. הוועד השיב לנו שפיטורים אינם נחוצים ורק יפגעו שוב ביכולת לעשות עבודה מקצועית ושחיסכון בהוצאות אפשר להשיג בדרכים אחרות".

לפני כשבועיים נפגשו אנשי הוועד עם שוקן, ובפגישה הוצגה להם מצגת הנתונים על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013, זו שהוצגה בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה בחודש שעבר, והראתה על מגמת שיפור במצבו הכלכלי של העיתון בעקבות הליך ההתייעלות שעבר. בוועד, שם מתנגדים לכל המשך הליך פיטורים, דרשו כתחליף הקפאה של דמי הניהול שמושכים בני משפחת שוקן "בשנים טובות ובשנים רעות", כך לפי הועד. "מה שאפשר לומר על בעלי המניות של החברה שהם הזרימו לתוך החברה 280 מיליון ש"ח בשני גיוסי הון משמעותיים בשנים האחרונות ושבני משפחת שוקן ויתרו על 40% מן הבעלות מבלי שקיבלו שקל בתמורה, וזאת רק כדי לבסס את יכולתה של החברה להתקיים", לשון תגובתו של שוקן לטענה הזו.

תגובת וועד עובדי הארץ לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully