וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטלבאום: "רביד ובורובסקי חברו יחדיו על מנת להביא להדחתי"

23.5.2013 / 18:26

מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 אשר נציבות המדינה קבעה כי הטריד על רקע נטייה מינית והתעמר בעובדים, דורש לבטל את התובענה נגדו. יגאל רביד: "עבריין שחושש מאימת ביהמ"ש"

משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 והמועמד לניהול הערוץ אשר נציבות שירות המדינה קבעה כי הטריד על רקע נטייה מינית והתעמר בעובדים תוך שהוא מפר את כללי השירות הציבורי, הגיש היום (חמישי) לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בקשה לביטול התובענה שהוגשה נגדו על ידי הנציבות. נסטלבאום טוען כי יו"ר הוועד המנהל של הרשות, יעקב בורובסקי, ניסה להדיח אותו עוד לפני שהושלמה החקירה בעניינו.

בבקשה לביטול התובענה שהגיש באמצעות פרקליטו עו"ד יוסי כהן נכתב כי התובענה הוגשה ברשלנות ובמהלכים פסולים העולים לכאורה כדי שיבוש הליכי משפט, ובעניין זה הוא מאשים את הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה עו"ד אסף רוזנברג החתום על הקבילה. בבקשה נטען כי הממונה על המשמעת עו"ד אסף רוזנברג הסתיר במתכוון מחומר הראיות מיסמך מהותי שנכתב ונחתם על-ידו ואשר מעיד בעליל כי לא היה מקום להגיש את התובענה.

"דלוק על ישבנו"

עו"ד יוסי כהן מציין במכתבו כי טרם כינוסה של ועדת האיתור לבחירת מנהל הטלוויזיה שלח עו"ד רוזנברג "מכתבים אישיים וסודיים" ליעקב בורובסקי תוך כשהוא מסתיר את המכתבים ממשה נסטלבאום. עוד בבקשה שהוגשה תוקף נסטלבאום את אחד המתלוננים נגדו, המגיש יגאל רביד. "בניגוד לטענתו של רביד עולה מחומר הראיות שמתוך שלושים ושלוש עדויות רק שלושה עדים תמכו בגירסת רביד. עובדים אלה הועברו על ידי נסטלבאום מתפקידם מכורח חובתו המקצועית, או שהוגשה נגדם תלונה על ידי מנהל חטיבת החדשות", נטען.

"רביד הודה במהלך חקירתו בנציבות שירות המדינה כי נהג להתלוצץ על נטייתו המינית באוזניו של נסטלבאום ולא הכחיש כי דבריו של נסטלבאום שנאמרו לפני שבע שנים בתגובה להתבטאויותיו של רביד כי הוא דלוק על ישבנו וכי עיתונאי מוכר נוסף דלוק עליו", כך לפי עו"ד כהן. הוא טוען כי עו"ד אסף רוזנברג "גרם לחברי הוועד המנהל להאמין כי מדובר בהטרדה מינית ולא בהטרדה מילולית והציג בפני המנהל עוד מצגים שאינם אמת בכוונה לסכל את מינויו של נסטלבאום לתפקיד".

"אני מאמין שיש ביכולתנו להביא לסילוקו של נסטלבאום"

לפי נסטלבאום, יגאל רביד ויעקב בורובסקי חברו יחדיו על מנת להביא להדחתו. "יעקב בורובסקי הוא חבר ועדת האיתור לתפקיד מנהל הטלוויזיה (תפקיד אליו מועמד נסטלבאום, ד.א) והוא שלח אליו אימייל ובו כתב: 'אני מאמין שיש ביכולתנו להביא לסילוקו של נסטלבאום במהלך לא מסובך מידי, אבל לא אעשה זאת על דעת עצמי'", מציין עו"ד כהן בבקשה, ומוסיף כי על בורובסקי לפסול עצמו מלהמשיך לדון בעניינו של נסטלבאום.

על רותם אברוצקי נכתב בבקשה לביטול התובענה כי גם אם גרסתו שהוכחשה על ידי נסטלבאום היתה נכונה הרי שחלה עליה התיישנות משום שהתרחשה לפני קרוב לשמונה שנים. נסטלבאום טוען, באמצעות עו"ד יוסי כהן, כי מערכת היחסים בין אברוצקי לבינו הורעה לאחר שמצלמות אבטחה שהותקנו במערכת החדשות בתל-אביב קלטו את דמותו של אברוצקי כשהוא מחטט במגירות של עובדים במע' תל-אביב.

אתמול פורסם בוואלה! ברנז'ה כי בעקבות הלחץ הציבורי החליט שר התקשורת גלעד ארדן להתערב בפרשה המסעירה מזה חודשים את רשות השידור. ארדן יפנה בימים הקרובים לנציבות שירות המדינה וידרוש מהם לזרז את הדיונים בבית הדין המשמעתי ולקבל החלטה בנושא בהקדם. כמה ארגונים פנו בנושא לשר התקשורת ובהם אגודת העיתונאים בתל אביב, האגודה לשמירת זכויות הפרט ולמען הלהט"ב ותא העיתונאיות. פניות הגיעו בנושא גם למשרדי מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

תגובות

יגאל רביד מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "נסטלבאום הוא עבריין שחושש מאימת בית המשפט, ולא פחות מזה חושש מקופת שרצים ענקית שרובצת על צאוורו. אני מציע שאף אחד לא יתייחס למילה ממה שהוא אומר ולפרקליטו אני אומר - במקום לנסות לבטל את ההליך המשפטי, בוא ניפגש בבית המשפט". רותם אברוצקי מסר בתגובה: "זה קשקוש מקושקש, ואלה טענות שהופרכו מזמן והוא שוב חוזר עליהן שוב בייאושו. כעת בצר לו, הוא תוקף גם את נציבות שירות המדינה". את תגובתו של יעקב בורובסקי לא ניתן היה להשיג.

מנציבות שירות המדינה נמסר: "הדברים של עורך הדין של נסטלבאום ושל נסטלבאום עצמו מופרכים, חסרי טעם, וגובלים בלשון הרע. מן הראוי שהם יתמודדו במגרת ההליך בבית הדין למשמעת כמקובל ולא על ידי הכפשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully