וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומאס פרידמן - העיתונאי היהודי המשפיע בעולם

30.5.2013 / 13:15

מעריב יפרסם מחר את דירוג מאה היהודים המשפיעים בעולם תחת השם "J100", שייצא בגיליון מיוחד - מתוכם 5 עוסקים בתחום התקשורת

עיתון מעריב יפרסם מחר את פרויקט דירוג מאה היהודים המשפיעים בעולם תחת השם "J100", שייצא בגיליון מיוחד, כאשר הדירוג נעשה על ידי קבוצת פאנל מיוחדת של 40 אישים בולטים.

בעיתון מעריב מבית המו"ל "אחוזת הירש" אומרים היום כי הגיליון שייצא מחר לאור נולד "מתוך הכרה הולכת וגוברת בחשיבות טיפוח הקשרים בין חלקי תפוצת העם היהודי". בעיתון מוסיפים כי מדובר בחלק מתפיסה רחבה שמובילה קבוצת מעריב להגברת המודעות והמעורבות בסוגיות חברתיות, עזרה הדדית ותמיכת המגזר הפרטי במגזר השלישי. "גישה זו באה לידי ביטוי בוועידת 'מעורבים' וביוזמות נוספות הנידונות כיום בקבוצה", אומרים בעיתון. הפרויקט "J100" ימפה מאה איש המזהים עצמם כיהודים ואשר תופסים עמדות מפתח בכל העולם ובמגוון תחומים, כמו כן סוקר הגיליון ארגונים מובילים ויוזמות שנתנו את חותמם על יהדות העולם.

במקום ה-39: המגישה וותיקה ברברה וולטרס

ומי הם אנשי התקשורת היהודיים המובילים בעולם על פי הדירוג של מעריב? במקום ה-19 הפרשן לענייני חוץ של הניו–יורק טיימס, תומאס פרידמן. ג'יל אברמסון, העורכת הראשית העיתון, הגיעה למקום ה-23. שני מקומות אחריה, במקום 25, מיקמו במעריב את עורך ניו-יורקר דייויד רמניק. במקום ה-39 נמצאת העיתונאית והמגישה וותיקה ברברה וולטרס שהודיעה השנה על פרישה, ובמקום ה-40 ממוקם העיתונאי ומגיש הטלוויזיה וולף ביצר.

את הפרויקט ניהלה מוריה שלום, ערך אותו אריאל כהנא - הכתב המדיני של "מקור ראשון", ועורך משנה שימש צביקה קליין, עורך nrg יהדות וכתב לענייני העולם היהודי. את המוסף עיצב ערן רובינפלד, אשר עיצב בעבר את מוסף הארץ. "מצעדי דירוג בעיתונות מתויגים לעתים כרדודים משהו, הרי איך באמת ניתן לקבוע שפלוני קודם לאלמוני. ובכלל, עם כל הכבוד לעיתונאים, מניין להם הידע והכלים לבחור ולדרג גלריה כה נכבדה של אנשים", כותב כהנא בפתח הגיליון. "כדי להתגבר ככל הניתן על המכשלה הזו החלטנו ב–J100 להפקיע מידינו את מנדט הבחירה של מאה היהודים המשפיעים בעולם. את הנטל העברנו לידיים חיצוניות", הסביר.

המגזין יופץ בישראל למנויי מעריב ויצורף גם למנויי מקור ראשון. במערבי מספרים כי כבר סגרו שיתופי פעולה עם כלי תקשורת יהודיים בחו"ל להפצת תוכן המגזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully