וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ידיעות' על שרון גל: "אוהב להשפיל אנשים שעובדים איתו"; גל: "כתב-רפש לא מבוסס"

31.5.2013 / 10:54

בעקבות הכתבה שפורסמה ב"7 לילות" בה מובאים ציטוטים בוטים לכאורה שלו כלפי כתבים בערוץ 10, אמר גל כי יפנה למישור המשפטי: "אני לא מאמין שבנאדם יכול לטנף ככה"

מוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר (שישי) עדויות של עובדים ועובדות במערכת "לילה כלכלי" על התנהלותו של שרון גל מולם, התנהלות שכללה לדבריהם הטרדות מילוליות על רקע מיני והתבטאויות בלתי הולמות. יצוין כי לא פורסמו עדויות המעידות על הטרדות פיזיות כלשהן מצד גל. הוא עצמו עלה הבוקר לשידור ברדיו תל אביב ובתכנית "מייבשים את הביצה" עם שי גולדן ושרון כידון - הכחיש את המעשים המיוחסים לו בכתבה, ודברים דומים אמר גם בראיון שישודר הערב ב"אולפן שישי" בערוץ 2. לדבריו, בכוונתו לפעול במישור המשפטי בעקבות הפרסומים.

בכתבה, מאת רז שכניק, מתואר מקרה מסוים שהניע את הבדיקה שפתחה בערוץ באשר להתנהולות של גל. גורם בערוץ 10 סיפר כי "שרון שוחח עם אחד מהכתבים הבכירים של הערוץ באתר 'אטרף' תוך שהוא מתחזה לאדם אחר. אותו כתב ניהל איתו שיחה לוהטת למדי שכללה שליחת תמונות לא צנועות. גל הראה לעובדים בדסק את ההתכתבות עם אותו כתב, שזעם ונפגע מאוד, אבל החליט לא להתלונן בהנהלת חברת החדשות גם בגלל כי הובך מזה וגם כי לא ראה בזה הטרדה מינית של ממש. זה התגלגל לפתחה של הנהלת הערוץ מפיו של עובד אחר, ומשם עבר לידי היועצת המשפטית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביקש לשמוע חוויות". מתוך התחקיר על שרון גל ב"7 לילות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שאל שאלות נוקבות לגבי חיי המין"

עוד מובאים בכתבה תיאורים של התבטאויות מיניות בוטות בהן השתמש גל, לכאורה, כלפי עובדים. אחד מכתבי חדשות 10 סיפר כי גל נהג לערוך בירורים אובססיביים לגבי הנטייה המינית של עובדים. "הוא היה מרכל המון עם אחרים על הרגלי הסקס של עובדים בערוץ כפי שהוא שמע מהם, לטענתו", סיפר הכתב. עובד אחר בחברת החדשות אמר לשכניק כי "גל היה שואל שאלות נוקבות לגבי חיי המין שלי גם ליד אנשים, ומבקש תיאורים פרטניים. הוא ביקש לשמוע חוויות". אותו כתב הדגיש כי גל מעולם לא כפה עצמו פיזית על מי מהעובדים.

גורם אחד סיפר בכתבה: "אני זוכר צרחות בלתי פוסקות שלו בתוך החדר על אנשים, קללות בעלות אופי מיני, 'בת שרמוטה' למפיקה כזו או אחרת. והיו גם מכות עם גיא לרר בגלל סכסוך על אייטם בין 'לילה כלכלי' ל'צינור לילה', שנגמרו בחולצות קרועות לשני הצדדים אבל הושתקו לבקשת המערכת. בערוץ 10 כולם ידעו ויודעים: שרון גל אוהב להשפיל את האנשים שעובדים איתו".

עובד אחר סיפר לשכניק: "גם לי באופן אישי הוא עשה דברים שיכולים להיחשב להטרדה מינית, אבל לא ממש עשיתי מזה עניין. הוא היה שואל דברים מאוד מביכים. פעם הוא שאל אותי מה אני עושה עם בת הזוג שלי והתעניין אם אפשר להצטרף. לאחד התחקירנים הוא הציע ללכת יחד לחדר במלון, דברים מסוג כזה. אבל זו הייתה השפה במערכת, כמו חבר'ה במילואים".

"כך אפשר לחסל את שמו הטוב של אדם"

רז שכניק התראיין הבוקר ברדיו תל אביב ודיבר על הכתבה. שרון גל ביקש, לאחר הראיון, לעלות לשידור ולהגיב. "אני נדהם מהחוצפה והתעוזה וחוסר ההגינות, מדובר בכתב-רפש לא מבוסס", אמר גל. "כל מה שאסור לעשות בעיתונות נעשה בכתבה הזו, אני לא מאמין שבנאדם יכול לטנף באופן כזה ואפילו העובדות הפשוטות בעיתון הן לא נכונות". גל הכחיש את הסיפור על אודות התכתובת שלו באתר היכרויות עם כתב אחר בערוץ, ואמר כי בסך הכל קיבל ממנו תמונת פנים ולא תמונה אירוטית כפי שנרמז ב"ידיעות אחרונות", אולם לא עשה בדברים כל שימוש מבזה אלא פנה אל אותו כתב בדיסקרטיות.

"כל הציטוטים האנונימיים האלה - הם (ידיעות אחרונות, ד.א) יצטרכו להביא אחד אחד את האנשים שהם מצטטים שאני כביכול אמרתי להם דברים איומים כאלה. אני מודה שאני לא האיש הכי מנומס בעולם ולפעמים הייתי מדבר בקול רם במסדרונות אבל מהדבר הזה (הכתבה, ד.א) אפשר לחסל את שמו הטוב של אדם. האם אני מתכוון לפעול במישור המשפטי? חד משמעית כן, ואני מציע לכתב הזה (רז שכניק ד.א) להפסיק לדבר את עצמו לדעת".

רז שכניק ו"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב, אולם גורם בעיתון מסר לוואלה! ברנז'ה כי "גל משנה גרסאות בקצב מסחרר. לאחר פרסום הידיעות השבוע כפרומו לכתבה, הגיעו לעיתון עדויות רבות נוספות על התנהגות בעייתית מאוד של גל בערוץ 10 ולפני כן. הכתבה הייתה מאוזנת, נתנה במה רחבה לדברי ואף הביאה עמדות של עובדים לזכותו. לא ידיעות אחרונות הוא שהביא לבדיקת הדברים נגד גל בערוץ 10 ובמשטרה. גם אם הפרשה לא תתברר כפלילית, כפי שצוין בכתבה, מתקבלת תמונה מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully