וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הורתה: קמפיין "כריות" של תלמה יירד מיידית מהאוויר

3.6.2013 / 13:16

הפרסומת בה מוצג תינוק כאובייקט מיני נחשק ”מפוצץ בקרם”, גררה תגובות נזעמות ועוררה סערה. היום החליטה הרשות השנייה להורות לערוצים 2 ו-10 לא לשדרה

אחרי ביקורת ציבורית נוקבת וקריאות של הורים להוריד מהאוויר פרסומת של משרד הפרסום "באומן בר ריבנאי" עבור חברת תלמה למוצר "מיני כריות" - מודיעה היום (שני) הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כי הורתה לערוצים 2 ו-10 שלא לשדר יותר את הפרסומת החל משעה ארבע אחר הצהריים.

בפרסומת של תלמה מוצג תינוק כאובייקט מיני נחשק, "מפוצץ בקרם". היא גררה תגובות נזעמות ועוררה סערה בפורומים של אמהות וילדים שם אף עלתה קריאה לחרם צרכנים. תלונות רבות של צרכנים עלו גם בעמוד הפייסבוק של החברה. באחד מהם נכתב: "תינוק שמטופל בידי נשים מבוגרות כאילו היה מבוגר, מלקק את השפתיים ואומר שהוא מפוצץ קרם זה לא מזעזע, זה חולני".

במקביל נפתחה עצומת הקוראת להסרת הפרסומת המכונה בפי היוזמים "פדופילית", והם קראו להסרה מידית שלה מכל ערוצי המדיה. "הפרסומת הזו עמוסה ב'מחוות' שלקוחות מעולם ה'בידור למבוגרים', הדמיית הילד לפורנוגרף ידוע הסתובב באחוזתו בחלוק משי, מדבר בקול נמוך ומלא בקרם, שמנת, כסף שלצידו שפנפנות דדניות (בעלות חזה שופע, ד.א) שמלקקות את שפתיהן לפני טעימה הנה פרסומת הגובלת במוטיבים פדופילים", נכתב בעצומה. "אין שום סיבה שילדים יקבלו מסרים שכאלו כל שכן לא כול ילד גונב את ההצגה ולא כל דדנית מהווה אישור ליצירתיות של פרסומאי כזה או אחר".

ברשות השנייה ציינו כי הצגת הילד כאובייקט מיני תוך שילוב גינונים הלקוחים מעולם המבוגרים באופן מיני הנה פסולה ואינה ראויה וכי הדבר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. כללי הרשות קובעים לגבי השתתפות קטינים בפרסומות כי "לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים או תשדיר כאמור שיש בו משום פגיעה בקטינים, או תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים".

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות קבעה כי התשדיר עומד בניגוד לכללי אתיקה נוספים של הרשות, לפיהם לא ישודר תשדיר פרסומת שיש בו פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב וברגשות הציבור, ובכלל זה לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת הכולל הצגה של רמיזות מיניות".

מתלמה נמסר: "קיבלנו את הודעת הרשות השנייה. מטרת הסרטון להעביר מסר בחיוך ובהומור. התינוק בסרטון בא לבטא גרסה מוקטנת של המוצר כריות ולא מעבר לכך. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהסרטון אנו מתנצלים על כך".

מה דעתכם - קמפיין שערורייתי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully