וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#פרסום_סמוי_קול_ישראל

4.6.2013 / 15:27

תלונה בטוויטר של מאזין על ידיעה פרסומית חריגה שהוקראה במהלך מבזק חדשות ב"קול ישראל" - הביאה לנזיפה במחלקת החדשות של רשת ב'

תלונה בטוויטר של מאזין על ידיעה פרסומית שהוקראה במהלך מבזק חדשות ב"קול ישראל" - הביאה לנזיפה במחלקת החדשות של רשת ב'. קריינית מבזק חדשות החצי בתכנית "סדר יום" ששודרה ביום חמישי האחרון הקריאה, לפני התחזית, ידיעה על אתר אינטרנט המציע השוואת מחירים. מאזין ששמע את המבזק צייץ בטוויטר ש"שילוב של פרסומת כחלק מעדכון החדשות ברשת ב' בקולה של מגישת החדשות הוא עלוב, מקומם ולא ראוי עיתונאית" - ותייג בטוויטר גם את נציב תלונות הציבור של הרשות דדי מרקוביץ', הנחשב לפעיל במיוחד ברשתות החברתיות.

הנציב ביקש מהפונה שיגיש תלונה, ובהמשך ענה לו כי מצא ששיבוץ הידיעה חרג מהכללים העיתונאיים המקובלים ב"קול ישראל". למעשה, אין מדובר היה בידיעה אלא בפרסומת: האייטם האחרון של מבזק חדשות החצי באותו הבוקר היה ?אתר אינטרנט חדש, איזי גו תיירות, מאפשר להשוות בין מחיריהן של חבילות נופש וטיסות", וכך הקריאה אותו המבזקנית שהמשיכה וסגרה את המבזק ב"התחזית: חם מהרגיל בעונה".

"האם מדובר בפרסום סמוי? פרסום גלוי? תוכן שיווקי? מידע לציבור?" ואם מדובר בהחלטה של עורך שראה זאת כידיעה חדשותית לגיטימית, מה ההבדל בין אתר זה לאחרים? משהו פה מריח מאוד לא טוב", כך לשון התלונה. הנציב ביצע בדיקה מהירה והשיב לו תוך זמן קצר: "תלונתך מוצדקת".

"אני סבור ששיבוץ הידיעה בעדכון החצי היה שגוי וחרג מהכללים העיתונאיים המקובלים בקול ישראל", כתב מרקוביץ'. מדובר בפרסומת לכל דבר. זהו משפט קצר, סתום, חשיבותו מוטלת בספק (בטח לעדכון חצי, אולי לפינה תיירותית בתוכנית אקטואליה) ונעדרים ממנו מרכיבי הידיעה החדשותית המקובלים. שם החברה מצוין באופן מפורש וגם השירות של החברה אינו בלעדי - יש שלל חברות שמפעילות אתרי תיירות לשם השוואת מחירים".

הוא הוסיף כי הידיעה שובצה על ידי עורך חדשות ותיק ש"סבר כי היא ראויה, מעניינת וכי יש בה ערך חדשותי ומתן שירות חיוני לציבור" - למרות שבפועל מדובר באייטם שהוא פרום המסתתר בליינאפ של מבזק חדשות. מרקוביץ' העביר את התלונה לטיפולם של מנהל הרדיו מיקי מירו ומנהל רשת ב' יאיר קורן, והעיר כי לא ראוי שהמקרה יחזור על עצמו.

גורם ברשת ב' ענה בתשובה לשאלת וואלה! ברנז'ה כי אין מדובר במהלך קבוע של פרסום משולב במבזק החדשות, אלא במקרה חד פעמי. מרשות השידור נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully