וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" ובלאו: "לא גילינו את זהותה של ענת קם כמקור"

5.6.2013 / 14:48

בכתב ההגנה של העיתון הודפים את טענותיה של ענת קם לפיהן התנהלותם והתנהלות כתבם אורי בלאו הביאו לחשיפתה כמקור: "קם עצמה הודתה בחקירתה כי היא זו שהדליפה את המסמכים"

בעיתון "הארץ" הודפים את טענותיה של ענת קם לפיהן התנהלותם והתנהלות כתבם אורי בלאו הביאו לחשיפתה כמקור, חשיפה שלאחריה נכלאה לארבע שנים וחצי ובהמשך קוצר מאסרה בשנה. ‎‎‏קם תובעת ממו"ל העיתון עמוס שוקן ומאורי בלאו 2.6 מיליון שקלים והשבוע הגישו האחרונים כתב הגנה.

"העיתונאי אורי בלאו לא גילה את זהותה של ענת קם כמקור שהדליף לו מסמכים ביטחוניים שונים שעל בסיסם פירסם כמה מתחקיריו, לא לממונים עליו בעיתון 'הארץ' ואף לא לרשויות הביטחון בשעה שנחקר לאחר הפרסום, כך במשך 10 חודשים - עד שקם עצמה הודתה בחקירתה כי היא זו שהדליפה את המסמכים לבלאו, ואף הורתה לו למסור את כל המסמכים לרשויות", נכתב בכתב ההגנה.

"קם הביאה על עצמה את הנזקים שהיא טוענת להם"

ענת קם טוענת כי בלאו והנהלת העיתון, בכך שפרסמו את המסמכים שהעבירה לידו, חשפו למעשה את העובדה שמדובר במקור במפקדת פיקוד מרכז. עוד נטען כי הצנזורית הצבאית הראשית ייעצה למערכת 'הארץ' לא לפרסם את המסמכים כדי לשמור על המקור שלהם. כמו כן, נטען כי בלאו הסכים עם השב"כ לכך שמסמכים שיעביר לידיהם לא ישמשו כראיה נגד המדליף, אולם לא הייתה התניה שלפיה הם לא ישמשו לאיתורו. כמו כן, לטענת קם, אם היה בלאו מקיים את ההסכם עם השב"כ ומעביר לידי הארגון את כל המסמכים שברשותו, הם לא היו משמשים נגדה.

בהארץ מנגד טוענים כי קם הפלילה את עצמה באופן שבו התנהלה מול שירותי הבטחון. "קם היא זו שהודתה בחקירתה כי נטלה שלא כחוק את המסמכים מלשכת האלוף נוה וכי היא המקור שהעביר לבלאו את המסמכים הסודיים, כדי שיפרסם אותם", נכתב בכתב ההגנה. "למרות הצער שחשים הנתבעים בשל מצבה של קם, אין מקום לתביעה זו. קם, במעשיה ובהתנהלותה, הביאה על עצמה את הנזקים שהיא טוענת להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully