וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא של החידון המוזיקלי"; "רדיו כזה - לא יכול יותר להיות"

אנשי תקשורת סופדים ליצחק שמעוני. חיים יבין: "איש מצחיק עם טעם טוב"; דן כנר: "שמעוני היה מהדור של האנשים רחבי האופקים"; רבקה מיכאלי: "התייחסתי אליו בהערצה גמורה"

שעות ספורות לאחר ההודעה על דבר מותו של המגיש ברדיו קול ישראל ומנחה הטלוויזיה בערוץ הראשון יצחק שמעוני, והתגובות של אנשי התקשורת - בעיקר אלו שעבדו בסביבתו הקרובה - לא מאחרות לבוא.

"הדבר שאני הכי אזכור ממנו זה כמובן את ימי הרדיו בירושלים שתמו ואינם. כשאני הגעתי לרדיו, הייתי ילדה צעירה והתייחסתי אליו בהערצה גמורה", מספרת היום לוואלה! ברנזה השדרנית והשחקנית רבקה מיכאלי.

"הוא בדיוק חזר מארה"ב עם תכניות חדשות. הוא לא רק היה שדרן, אנשים היו מטלפנים אליו, והוא תמיד היה בוחר מוזיקה מאוד מיוחדת. גולת הכותרת היתה כמובן "החידון המוזיקלי", הוא והצוות לא הסתפקו באולפן, הם גם יצאו החוצה.

גם "שלושה בסירה אחת" היתה תכנית שהוא עבד עליה בכל ליבו ונפשו".

"הקשר שלנו התחזק בשנתיים האחרונות כיוון שמרים אלון אישתו נפטרה ובאתי אליו לשבעה", מספרת מיכאלי.

"הוא בן יחיד והקים משפחה לתפארת. מאז השבעה הקשר בינינו בהחלט חודש בחום, גם בטלפון ובעיקר במיילים. היינו שולחים אחד לשני מיילים מצחיקים וענקיים עם דברים נוסטלגיים שקרו בירושלים וכו'. הטלוויזיה כיום היא עוצמתית, אבל כל מי שחי באותו הזמן של ימי הרדיו הנפלאים האלה עם יצחק שמעוני יודע שזכינו לדבר שלא יכול לחזור. רדיו כזה - לא יכול יותר להיות יותר".

האבא של החידון המוזיקלי

"את דרכי בתקשורת התחלתי בתוכנית 'בילוי נעים', יצחק שמעוני היה אז מנהל התוכניות ברדיו ולכן הוא היה הממונה על התוכנית. הוא קיבל אותי לריאיון בעיקר לאור בקשה בולטת שהייתה לי – להשתתף בחוג התנ"ך של דוד בן גוריון בביתו", מספר לוואלה! ברנז'ה השדרן דן כנר. לימים נאמר לי שהוא אמר עלי כי "הוא רצה לתהות על קנקנו". אחת הבקשות שביקשתי בפניו הייתה להבחן לגלי צה"ל ואכן נבחנתי ובסופו של דבר הגעתי לתחנה. הוא היה אחד מאבני הדרך שקיבלו אותי לרדיו".

"ההצטלבות הקרובה הבאה הייתה כשהוא עשה את 'מחפשים את המטמון בטלוויזיה, ואני הייתי בנקודת המטמון – האיש שאליו צריך להגיע", נזכר כנר. "על זה קיבלנו את פרס רשות השידור. הוא היה מהדור של האנשים רחבי האופקים, איש אינטליגנטי מאד, האבא של החידון המוזיקלי והוא היה גם האבא של 'מחפשים את המטמון'. אני ותלמידי תיכון רבים רצנו לחפש את המטמון כשהוא פורסם לראשונה ב'מעריב לנוער', שהיה במצודת אנטיפטרוס (מבצר אפק). באירוויזיונים יצחק שמעוני היה ראש הצוות השופטים הישראלי ובשלב מסוים הוא הוריש לי את התפקיד. גם את זאת לא אשכח לו", דברי כנר.

"הוא הגיע לרייטינג של 90 אחוז"

"קיבלתי את הידיעה על מותו בצער רב, למרות שהוא לא היה במיטבו מבחינה בריאותית בשנים האחרונות. מאז שהגעתי לרדיו, אני זוכר את צחי בתור אדם צעיר. צחי אגב היה השם בו תמיד כיניתי אותו, ככה הכרתי אותו מאז ומעולם וזה היה כינויו בין החבר'ה. היו לו הרבה מאוד תפקידים שבחלקם הוא הצליח יותר ובחלקם פחות, אבל בכולם הטביע את חותם אישיותו, וכך בכל מה שקשור לתכניות בידור ברדיו", מספר הדוקמונטריסט ולשעבר מגיש "מבט" בערוץ הראשון חיים יבין.

"באוניברסיטה הוא בכלל למד פיזיקה והחליט לעבוד ברדיו אחר כך. היום לאנשים צעירים מגיעה רק תרבות הריאליטי והם פונים אליה, אבל אז עוד לא היתה טלוויזיה והיה רק רדיו. הוא הגיע לרייטינג של 90 אחוז. זה נתון די מדהים. החידון המוזיקלי שהוא עשה בשבת עם אלון שמוקלר הפך להיות דבר מקודש. היתה חבורה שהתקבצה סביבו, ואחר כמובן 'שלושה בסירה אחת', בה הוא נתן את הטון ואחר כך הוא הנחה את 'מחפשים את המטמון', תכנית שזכיתי להיות שומר המטמון שלה. צחי היה איש נעים הליכות אך שידע לעמוד על דעתו. איש מצחיק עם טעם טוב ותרבות. אדם יקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully