וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "עינת פישביין ראיינה אותי ו'ידיעות אחרונות' השתיקו אותה"

15.6.2013 / 19:10

מובילת המחאה החברתית של קיץ 2011 היום ב"שבתרבות" על התעלמות התקשורת מההפגנות האחרונות: "בגלל זה היא כבר לא עובדת שם יותר". פישביין: "לא מדובר בהשתקה קלאסית"

"התקשורת טרנדית והכל כאן זה כמו עונה של סדרת ריאליטי. קודם מרימים אותך ואז דורכים לך על הראש", כך טוענת היום (שבת) מובילת המחאה החברתית של קיץ 2011 דפני ליף בריאיון לרועי כ?ץ באירוע שבתרבות באר שבע.

ליף דיברה על התעלמות התקשורת מהפגנות המחאה בשבועות האחרונים, ונתנה דגש מיוחד ל"ידיעות אחרונות" אשר נטען כלפיו כי נוטה לצמצם את סיקור אירועי המחאה החברתית בשל החשש כי התעוררות מעין זו עלולה לפגוע בהכנסותיו מפרסום. עוד ניתן בזמנו כלפי העיתון כי הוא משתף פעולה עם נוחי דנקנר - מבעלי קבוצת IDB (סלקום, שופרסל), הנחשבת לאחד המפרסמים הגדולים במשק.

לדבריה, "המנגנונים האלה בעיתונות מונעים מכסף וכסף גדול, ולא אוהבים שנוגעים להם באינטרסים. אנחנו יכולים להסתכל על כל השדה התקשורתי, ynet מגבים את לפיד, מעריב את בנט, ישראל היום את ביבי ועיתון הארץ הם שמאלנים וכו'".

לשאלת כ"ץ האם ניתנה הוראה לכתבים לא לסקר את המחאה המתחדשת, השיבה ליף: "אני יודעת להגיד שעינת פישביין עשתה איתי ריאיון בלעדי לקראת חידוש המחאה, שקיבל השתקה מוחלטת ובגלל זה היא כבר לא עובדת שם (ב'ידיעות אחרונות' ד.ו ). זה כבר יכול לייצר לך נראטיב שלם, זה הכל עניין של אינטרסים".

"מסכימה עם דפני שהמאבק שלהם מושתק בתקשורת"

פישביין עזבה את "ידיעות אחרונות" לפני כחצי שנה תחת הסיבה הרשמית - "מיצוי". אולם על פי גורמים המעורים בפרטים, גם לאופן בו סיקר העיתון את המחאה היה קשר ישיר לכך.

עינת פישביין מסרה לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "היה רעיון לראיון בלעדי עם דפני שמאד רציתי לעשות, ואחרי כמה שבועות הוחלט ב'ידיעות' לא לקיים אותו. לא הייתה כאן השתקה קלאסית אלא דחייה מראש של הכתבה, אבל לצערי אני מסכימה עם דפני שהמאבק שלהם מושתק בתקשורת באופן שיטתי, ומתכננת להמשיך לסקר אותו בכלים אחרים".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully