וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: בכירות ברשות השידור נגד אמיר גילת - "מתנכל על רקע מגדרי"

16.6.2013 / 15:28

התלונה שהוגשה לממונה למעמד האישה ברשות מסתמכת על עדויותיהן של ארבע נשים, ומתייחסת גם לאופן טיפולה הכושל, כך לדבריהן, בפרשה. גילת: "הטענות מגוחכות"

רשות השידור כמרקחה: תלונה של כמה בכירות אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, חושפת התנהלות מפלה לכאורה, של יו"ר הרשות אמיר גילת. בכתב התלונה, אשר נשלח מעו"ד אלמוגית אביטל בשם דוברת הרשות לינדה בר לממונה על מעמד האישה ברשות גנית לב ארי, נטען כי גילת מפלה נשים על רקע מגדרי ומדיר נשים מתפקיד ניהול ברשות.

במכתב, עו"ד אביטל, הטוענת כי ברשותה מספר רב של תלונות וסימוכין, מבקשת כי לב ארי תפעל מיידית לפתיחת בדיקה בנושא. עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי המכתב הנו שני מתוך שניים שנשלחו ללב ארי, לאחר שבעקבות התלונה הראשונה, הפנתה האחרונה את דבר התלונה לנציבות שירות המדינה, וזו החזירה לה את תכולתה משום שלטענתה היא אינה אמונה על טיפול בנושאי משרות אמון, וגילת "אינו עובד מדינה מין המניין".

עם זאת, יצוין כי בסביבתן של הנשים מדגישים כי לא מדובר בהטרדות מיניות, אלא "בשיטות ניהוליות - ובנקודה אחת, היחס לנשים בעמדות מפתח - שחוזרת עצמה והיא בלתי נסבלת". אחת מארבע הנשים הבכירות ברשות, אשר עדותיהן עומדות מאחורי התלונה, אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "לגילת יש דפוס התנהגות בו הוא נטפל רק למנהלות שהן נשים. אנחנו לא מכירות גבר אחד אליו הוא ירד לחייו".

"מה את מביאה לי מזכירות שמנות"

ארבע הנשים הבכירות המוזכרות במכתב הן כאמור דוברת הרשות לינדה בר, היועצת המשפטית חנה מסקביץ', מבקרת הפנים איתנה גרגור, ומנהלת השיווק של הרשות צביה יששכר.

בכירה ותיקה אחרת ברשות, אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "אני עובדת במשך עשורים ברשות, אבל בכזאת התנהגות לא נתקלתי. אם הייתי גבר הוא לא היה מעז לעשות את מה שהוא עושה. לגילת אין בעיה עם נשים, יש לו בעיה עם נשים בכירות שנמצאות בעמדות השפעה".

עוד הוסיפה הוותיקה כי "אין מקרה אחד ברשות השידור בו נעשה מהלך של 'שינוי תפקיד' לגבר. בהקשר זה, מציינות הנשים כי גילת פנה בבקשה לקבל ייעוץ משפטי נפרד במקום היועצת המשפטית חנה מסקביץ', והיועץ המשפטי לממשלה חסם אותו - והשאיר אותה כאמונה על התחום ברשות.

עוד טענה עו"ד אביטל במכתב השני, אשר נשלח לגורמים נוספים ברשות ומחוצה לה, כי הממונה על מעמד האישה ברשות לא ממלאת את תפקידה ומתנערת מאחריות לבדיקת התלונות. "בנסיבות אלה רואה מרשתי חופשית לנקוט כל הליך חוקי שיידרש, לרבות תביעה נגד רשות השידור ונגדך אישית".

במכתב אף מובאת כדוגמא אמירה בוטה של גילת כלפי בכירה שהייתה עדה, כך נטען, לתחלופה גבוהה של מזכירות, והתבקשה להביא לו "מזכירות יפות" לריאיונות עבודה. על פי התלונה, גילת השיב לה לאחר אחד מהם: "מה את מביאה לי מזכירות שמנות". במקרה אחר המתואר, כשהיא הביאה מזכירה דקת גזרה, אמר לה "או, ככה עובדים". בסופו של יום, כך נטען במכתב, פוטרה המזכירה השמנה ותחתיה התקבלה לעבודה "מזכירה אחרת - נאת מראה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדקנו לא מצאנו ולו מקרה אחד של מתקפה נגד גברים". מתוך המכתב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר את גילת: היסטוריה עכורה

ההיסטוריה התעסוקתית של דוברת הרשות לינדה בר ושל מנכ"ל הרשות אמיר גילת רצופה סכסוכים ותלונות, והגיעה לשיא לפני קרוב לשנה כאשר בר התמוטטה ואיבדה את ההכרה ופונתה לבית החולים, זאת ימים ספורים לאחר שחזרה מחופשת מחלה בת מספר שבועות, עקב התמוטטות. גורמים ברשות ייחסו אז את ההרעה במצבה ליחסים העכורים עם גילת, אותו גם האשימה בכך בעבר כאשר טענה כי הוא פועל ל"ריקון תפקידה מתוכן".

לינדה בר בחרה שלא להגיב לכתבה, כך גם חנה מסקביץ'. את תגובתה של איתנה גרגור לא ניתן היה להשיג. מנהלת השיווק צביה יששכר מסרה בתגובה: "חוויתי דברים לא סימפטיים, ומאד נפגעתי מהאיש". הממונה על מעמד האישה ברשות גנית לב ארי סירבה להגיב.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "היו"ר אינו מייחס כל חשיבות למראה החיצוני, אלא לכישורים. האבסורד על כך שהיו"ר חיפש מזכירה "נאת מראה" מתגלם בעובדה שמזה חודשים ארוכים ממלא את התפקיד "מזכיר", ולא "מזכירה". אולי נאה מראה, אבל גבר".

"הטענות החמורות על "הדרת הנשים" אינן נכונות גם ביחס לעובדות נוספות שכפופות לו: ליו"ר לא היה כל קשר להתמוטטותה של היועצת המשפטית, יחסיו עם מבקרת הפנים- מצוינים, והוא הדין לגבי כל שאר העובדות עמו, ממנהלת לשכתו הנוכחית ועד לעוזרת שעבדה עמו עם מינויו".

לדברי גילת, "הטענות הן מגוחכות למדי, כיון שהיו"ר כלל אינו בוחר את עוזריו על פי מינם אלא על פי כישוריהם. העובדה היא שאת תפקיד העוזר האישי שלו מלאו שלושה גברים ושתי נשים. זאת ועוד, היו"ר מוביל מדיניות של העדפה מתקנת לנשים ובתקופתו, ובהיותו יו"ר ועדת המכרזים נבחרו 15 נשים, יותר נשים מאי פעם בהיסטוריה של רשות השידור לתפקידי ניהול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully