וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות לארדן: הארך השידורים עד סוף 2013

16.6.2013 / 16:39

במכתב ששלח לשר התקשורת כחודש וחצי לפני פקיעת תוקף החוק המאפשר את המשך קיום המערך, כתב ועד העובדים: "אם יוחשך המסך ולו לתקופה קצרה, המהדורות כבר לא יחזרו לעולם"

כחודש וחצי לפני פקיעת תוקף החוק המאפשר את המשך שידורן של החדשות המקומיות, עובדי המערך עומדים שוב מול מצב דומה בו עמדו רק לפני חצי שנה - הכולל סכנת סגירה מיידית. במכתב שכתב היום ועד העובדים לשר התקשורת והגנת העורף גלעד ארדן, הוא מבקש ממנו להאריך את תוקף הארכת החוק בחצי שנה נוספת - עד סוף שנת 2013, שכן משמעות תפוגת החוק בסוף יוני (כפי שקובע כעת התיקון לחוק), משמעותו היא אחת: הפסקת שידור מהדורת החדשות היחידה המשדרת מהפריפריה, ופיטוריהם המידיים של למעלה מ-150 עובדים אשר רובם גרים בדרום ובצפון הארץ.

במסגרת אישור החוק בחודש דצמבר 2012, ספגו החדשות המקומיות קיצוץ משמעותי של יותר מ-30% בתקציב דבר שהביא לפיטוריהם של עשרות עובדים ולסגירת שלוש משש המהדורות ששודרו עד אז. הכנסת הקודמת החליטה להעביר תקציב זמני וחלקי לאור ההצהרה של שר התקשורת דאז ומשרד האוצר ולפיה הכנסת הנוכחית תאריך את תוקפו של החוק כחלק מדיוני התקציב.

"אין אנו מבקשים הרבה, רק לעמוד באותה הצהרה ממשלתית", מבקשים היום העובדים. "כיום פועלות עדיין מהדורה בקריית שמונה והצפון, מהדורה בבאר שבע והדרום, ומהדורה המסקרת את אזור ירושלים, אזור חיפה ויישובי מרכז הארץ. החדשות המקומיות הן הפלטפורמה היחידה בה תושבי המקומות שאינם תל אביב מקבלים את הבולטות המגיעה להם כאזרחים. כיליד אשקלון אתה בוודאי מודע היטב לתת הייצוג של תושבי הפריפריה על מסכי הטלוויזיה: סגירתן של החדשות המקומיות תחזיר את דרומה וצפונה של ישראל להיות אזורים שהם בגדר חוץ לארץ. מקום שאינו מתקיים בשיח הציבורי אלא אם קורה אירוע ביטחוני או פלילי חמור. הדרום והצפון, למעלה משני שליש משטחה של ישראל ולמעלה ממחצית מתושביה, יסוקרו על ידי כתב אחד בלבד של כל אחד מהערוצים הארציים, הבולטות ועומק ההתייחסות יהיו בהתאם אסור לתת לזה לקרות".

דרוש: מתווה שיאפשר מימון קבע באמצעות מכרז

בהמשך המכתב מבקש ועד עובדי החדשות מארדן לפעול כדי להאריך את שידורי החדשות המקומיות עד סוף 2013, ולמצוא מתווה שיאפשר מימון קבע של החדשות המקומיות באמצעות מכרז "תוך ייצוג מירבי לפריפריה ושמירה על זכויות העובדים שרובם המכריע, כאמור, הם תושביה".

לדבריהם, "ניסיון העבר והצמצום של מספר המהדורות המקומיות לאורך השנים מגלים כי אם לא יישמר החל מעוד כחודש וחצי רצף שידור החדשות המקומיות, מעתה ועד המכרז שיסדיר את השידורים באופן קבוע, אם יוחשך המסך ולו לתקופה קצרה, המהדורות כבר לא יחזרו לעולם".

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully