וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השידור מאותתים לאוצר: תוכנית חירום הכוללת פיטורי 100 עובדים

17.6.2013 / 10:08

הוועד המנהל של רשות השידור החליט על השקת תכנית חירום הכוללת את פיטוריהם של מאה עובדי ארעיים וקיצוץ רוחבי בהיקף השעות הנוספות ובתקציבי הפיתוח

בוועד המנהל של רשות השידור מאותתים למשרד האוצר: לאחר שהוחלט לדחות את תאריך יציאת הרפורמה לדרך בחודש נוסף, ל-1 ביולי, החליט אתמול (ראשון) הוועד המנהל של רשות השידור על השקת תכנית חירום הכוללת את פיטוריהם של מאה עובדי ארעיים וקיצוץ רוחבי בהיקף השעות הנוספות ובתקציבי הפיתוח. רשות השידור נמצאת כיום בגרעון של כ-140 מיליון ש"ח.

לפני חודשיים נחתם הסכם הסופי בין אגודות העיתונאים לבין הנהלת רשות השידור, ויישום הרפורמה הועבר לאחריות משרדי האוצר והתקשורת - שם בוחנים את ההסכמים לפני העברת התקציבים הדרושים ליישומם. מדובר בכ-800 מיליון שקלים שיממנו בעיקר את הסכמי הפרישה של כ-700 עובדי הרשות.

בכיר ברשות השידור אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "ההחלטה עם הקיצוץ היא סופית והיא נדרשת, אין ברירה. אם באוצר יודיעו שהם מוציאים את הרפורמה לדרך - לא יהיה צורך בהפעלתה".

יישום הרפורמה התעכב פעם אחר פעם בשל חילוקי דעות פנימיים בתוך הרשות ובפעם האחרונה בשל בקשת אנשי משרד האוצר, ובצל הצהרותיו של שר התקשורת גלעד ארדן כי יבחן את כל התנהלות הרשות, ובה גם את יישום הרפורמה - מחדש.

על פי המתווה שאושר אתמול יפוטרו 100 עובדים המוגדרים כ"ארעיים" - עיתונאים המועסקים ברשות פחות משלוש שנים, ועובדים שאינם עיתונאים המועסקים ברשות פחות משנה וחצי. כמו כן ייערך קיצוץ רוחבי של 40 אחוזים בכל מחלקות רשות השידור, לרבות במשרדי ההנהלה, וייערך קיצוץ בתקציבי הפיתוח הטכנולוגי. היום בצהיים תיערך ישיבה מיוחדת של מנהלי המחלקות ובה תידון החלטת הוועד המנהל מאתמול.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אם לא תותנע הרפורמה ב-1 ביולי תהפוך רשות השידור לחדלת פרעון תוך זמן קצר. מתוך אחריות ציבורית החליט הועד המנהל על התאמות תקציביות בהיקף של 140 מלש"ח על מנת לאזן את התקציב. הועד המנהל מחויב לרפורמה ומקווה כי תאושר עד בשבועיים הקרובים ולא יהיה צורך בהפעלת התקציב החלופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully