וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף המשבר ב"מעריב": ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה

17.6.2013 / 10:55

הארגון: ההחלטה התקבלה לאחר שההנהלה נקטה שורה של צעדים חד צדדיים הכוללים זימונים לשימועים, עיכוב משכורות, ניידות עובדים בין חברות, הארכת משמרות ועוד

ימים ספורים לאחר הפרסומים בדבר עיכוב משכורות הפרילאנסרים עד למועד בלתי ידוע, והזימונים לשימועים שקיבלו במפתיע מספר עובדים בעיתון, ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב "מעריב".

בהודעת הארגון נכתב: "ההחלטה על הסכסוך התקבלה לאחר שההנהלה נקטה שורה של צעדים חד צדדיים ללא תיאום עם הוועד – בין היתר ניידה בפתאומיות עובדים בין חברות, האריכה משמרות של גרפיקאיות והעבירה מחלקות לירושלים היום הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה ב"מעריב", לאחר שההנהלה המשיכה לבצע באופן חד צדדי מהלכים רבים שפוגעים בזכויותיהם של העובדים. בוועד מציינים כי ללא כל הודעה מוקדמת הועברו כלל עובדי מעריב לחברה אחרת".

בארגון אומרים כי ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה נובעת בין היתר ממידע שהגיע לידיהם על לחצים שמופעלים על עובדים לפרוש נגד רצונם. בנוסף, כך לדבריהם, ההנהלה פועלת להעברת מחלקות מסוימות בחברה לירושלים, ומסרבת לדון בדרכים להקל על העובדים המתבקשים לעבור, למרות התחייבות מפורשת בפני בית הדין האזורי לעבודה שכך תעשה. כמו כן,ההנהלה פנתה לאחרונה לעובדות, בעיקר גרפיקאיות, והודיעה להן חד צדדית שיצטרכו לעבוד שעות רבות יותר, מבלי לתאם את השינויים או להבהיר את השלכותיהם על שכרן. כל הדברים הללו, אומרים בועד, נעשים כשבמקביל מעלים את שכרם של מספר מצומצם של עובדים, ומפרסמים מודעות דרושים לעובדים חדשים במקום העובדים הוותיקים המפוטרים.

בפנייתו לארגון העיתונאים בבקשה להכריז על סכסוך עבודה, מציין הוועד כי מדובר במהלכים חד-צדדיים אותם מבצעת ההנהלה ללא כל היוועצות עם ועד העובדים.

במכתב ששלח הוועד לעובדים בסוף השבוע נכתב: "לא כך מתנהגת הנהלה שמכבדת את עובדיה ואת זכותם להתאגד ולשמור על זכויותיהם. אופן ההתנהגות של ההנהלה נראה יותר ככזה של מי שמתכננת למחוק את זכויות העובדים, את התחייבויותיה במסגרת ההסכם הקיבוצי, ואת העבודה המאורגנת במעריב-מקור ראשון. פניות אינספור – בכתב, בעל פה ובישיבות, על ידי הוועד, הארגון, ההסתדרות ועורכי דיננו – כולן העלו חרס. ההנהלה מסרבת לשתף עמנו פעולה, ומשתמשת בשיטת הסלאמי ובניסיונות הפרד ומשול כדי לפגוע בכל סקטור בנפרד ולשחוק את הערבות ההדדית בינינו ואת הזכויות הבסיסיות של העובדים".

ממעריב נמסר בתגובה: "המהלכים שבוצעו ועומדים על הפרק נידונו במו"מ ארוך ומתמשך עם ההסתדרות וועדי העובדים של החברה ובשקיפות מלאה לרבות מעבר חלקים של העיתון לירושלים. הנהלת מעריב עושה כל שביכולתה כדי לדאוג להמשך קיומה של העיתון ולהיות מקום תעסוקה יציב ובטוח לעובדיה וכך היא תמשיך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully