וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים על נחום ברנע: "קשה להשתחרר מהרושם שהאיש הולך ומאבד את זה"

23.6.2013 / 9:01

טענה בטורו ב'ידיעות' כי פעולות תג מחיר נובעות מהסתה מצד רבנים ובשל הטיה פוליטית של מערכת המשפט, עוררה תגובות זועמות. קלמן ליבסקינד: "הוא כבר מזמן לא עיתונאי"

טקסט שפרסם חתן פרס ישראל לתקשורת נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע ובו כתב על מקרי "תג מחיר" באבו-גוש עורר את זעמם של עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד ומגיש "תיק תקשורת" לשעבר חיים זיסוביץ'. ברנע טען כי הפעולות מתאפשרות כיוון שקיימת הסתה מצד רבנים וכיוון שקיימת הטיה פוליטית של מערכת המשפט. "כאשר עוצרים קטין יהודי לחקירה הוא לועג לחוקרים וכאשר מביאים אותו להארכת מעצר, שולח אותו השופט הביתה ונוזף במשטרה על דלות הראיות. שנים של בחירה מכוונת של שופטים מהמגזר הדתי-ימני נותנות את אותותיהן", כתב ברנע.

זיסוביץ' הצביע על כך שברנע לא צרף לטקסט דוגמאות. "ברנע איננו טורח להביא שום הוכחה – לא לטענותיו ששמות הרבנים המסיתים ושמות הנערים המוסתים ידועים ולא לסיפור השערורייתי על השתלטות הימין הדתי על בתי המשפט. תאמינו לו, הוא יודע על מה הוא מדבר", כתב זיסוביץ' בעמוד הפייסבוק שלו. "אחרי הכל, ברנע הוא בעל הטור החשוב וכנראה המשפיע ביותר בעיתונות ישראליות. ממנו לא צריך לדרוש שמות, תאריכים, מסמכים ומספרים".

"הטענות האלה תמיד נדחו כעוד סימן לפרנויה של אנשי הימין"

ליבסקינד היה יותר חריף. "קשה להשתחרר מהרושם שהאיש הולך ומאבד את זה", כתב וכינה את הטור של ברנע "אידיוטי". ליבסקינד כתב בסטטוס שלו כי "ברנע מגלה לנו כאן שבפנינו ניצבת מערכת משפט דתית-ימנית. איך הוא קובע את זה? הוא קובע. לא צריך הוכחות... אם יש לברנע טענה על שופט דתי שמשחרר לחופשי נערי תג מחיר שלא כדין רק משום עמדותיו, לא היה טוב אילו היה נותן לנו דוגמא לאחד כזה? זהו שלא. כי ברנע הוא פרשן. ופרשן מפרשן. פרשן לא צריך לספק עובדות. את זה עושים עיתונאים. וברנע כבר מזמן לא כזה".

"לטענות מן הסוג הזה, על הטיה פוליטית של מערכת המשפט, כבר התרגלנו – מצד ימין", כך דברי זיסוביץ'. "הטענות האלה תמיד נדחו כעוד סימן לפרנויה של אנשי הימין ולסלידתם משלטון החוק. עכשיו הן באות משמאל - וצריך לנהוג בהן באותה דרך. לדחות אותן בתוקף כטענות הבל ולגנות את מי שמשמיע אותן – גם אם הוא עיתונאי מכובד ומוערך".

נחום ברנע בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully