וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק וסדר, מדור מיוחד: כיצד התגלגל עד המדינה לידיו של כתב חדשות 2?

23.6.2013 / 17:10

למרות עיסוקם האינטנסיבי של כתבי הפלילים הוותיקים, את הראיון הבלעדי השיג דווקא כתב צעיר ולא-מוכר, מתן חצרוני, מאתר האינטרנט של חדשות 2, אשר מתגורר בבניין בו נתפס

כתבי הפלילים הופתעו לקראת סוף השבוע לגלות כי את הראיון המבוקש ביותר של השבוע החולף, זה שהתקיים עם עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער אשר נמלט מדירת המסתור שלו - השיג דווקא כתב צעיר ולא-מוכר יחסית, מתן חצרוני, מאתר האינטרנט של חברת החדשות של ערוץ 2. כזכור, בצירוף מקרים מוזר ביותר, עד המדינה נמצא באותו בניין ברחוב יצחק שדה שבו מתגורר מתן חצרוני, ועובדה זו הביאה להצפת הרשת בספקולציות באשר לאופן שבו הושג הראיון.

חצרוני סיפר היום באתר חדשות 2: "כשהתפוצצה פרשת הברנוער יצרתי קשר עם עד המדינה. זאת הייתה הפעם הראשונה שדיברתי איתו. כעיתונאי, צעיר יש לומר, ריתק אותי לדעת מה עמד מאחורי ההחלטה שלו לחשוף את הסיפור, ולשלם מחיר יקר של ניתוק עם בני משפחה וחברים. שוחחנו, אך הוא סירב להתראיין. ואז הגיע יום חמישי האחרון. לפנות בוקר, הטלפון שלי צלצל. 'קום מהר, תתארגן, ותכף תבין למה'. מיד הבנתי. אני הולך לפגוש את עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער. לקח לי זמן לעכל מה קורה. רק אחרי שפגשתי אותו הבנתי שהוא ברח. 'ברחתי לשוטרים, לא יכולתי יותר', אמר לי. הוא היה נסער ורצה לספר מה עובר עליו". חצרוני מדגיש, למעשה, כי את הראיון ביצע רק לאחר שהאסיר ברח.

"כל המשטרה מחפשת אותו, ודווקא מתן חצרוני שלנו מוצא אותו לראיון", פתח קושמרו את הפאנל של "אולפן שישי" אחרי שהראיון פורסם. "טוב שזה מתן חצרוני שלנו ולא מתן חצרוני של ערוץ אחר", ענה לו אברמוביץ'. נוסבאום דיווח בשישי כי אחד מקציני המשטרה אמר שהם "די קרובים לשים עליו את האצבע", זאת לאחר שהראיון עם העד כבר הביך את המשטרה.

כיצד הגיע הכתב הצעיר חצרוני אל העד וההישג העיתונאי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בטוח שזה לא היה מקרי לחלוטין". הראיון עד המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפעמים צריך לדעת פשוט לפרגן לכתב שהשיג ראיון בלעדי"

אחד מכתבי הפלילים הבכירים שמסקר את הנושא סיפר לוואלה! ברנז'ה כי המידע הראשוני שהגיע לידיו היה כי חצרוני מסייע לעד המדינה להסתתר ועל כן במשטרה נבדק חשד לשיבוש הליכי חקירה מצידו - בדיקה שמעולם לא נפתחה. הכתב הגיע למסקנה כי מדובר בשמועות בלבד שהופצו על ידי מתחרים. "לפעמים צריך לדעת פשוט לפרגן לכתב שהשיג ראיון בלעדי, למרות שאני בטוח שזה לא היה מקרי לחלוטין".

בד בבד החלו לצוץ ברשתות החברתיות ספקולציות באשר להיכרות מוקדמת של חצרוני עם העד. מבדיקה עולה כי אכן חצרוני לא ראיין מעולם את עד המדינה - אולם הוא הכיר את זהותו וסיפורים מוקדמים על אודותיו. פרקליטו של העד, היועץ המשפטי של האגודה למען הלהט"ב עו"ד משה שוחטמן, התראיין לחצרוני בעבר כאשר ייצג את העד בפרשה אחרת. חצרוני פרסם כי ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לשחרר אותו ממאסר חצי שנה מוקדם מהמתוכנן בעקבות התאכזרות כלפיו בכלא לאחר שזהותו המינית נחשפה.

בחדשות 2 הכחישו כי בין חצרוני ובין עד המדינה הייתה קיימת היכרות מוקדמת, והדגישו כי חצרוני ראיין לפני חודשיים את הפרקליט בלבד ולא את עד המדינה עצמו. בחברה סרבו להתייחס לצירוף המקרים, לכאורה, שבין הימצאותו של עד המדינה בדירה הסמוכה לזו של הכתב חצרוני ובין ההישג העיתונאי. חצרוני עצמו סרב להגיב. את תגובתו של עו"ד משה שוחטמן לא ניתן היה להשיג. במשטרת מחוז תל אביב סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully