וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות ללפיד: "כעיתונאי לשעבר - אל תיתן יד לסגירת כלי תקשורת"

25.6.2013 / 14:50

"האמנו שכראש מפלגה ששלושה מחברי סיעתה הם עיתונאים לשעבר, תעביר לפקידים המשרתים תחתיך את המסר שצמצום השיח התקשורתי הוא פגיעה בדמוקרטיה", כתבו עובדי המערך לשר האוצר

"התנפצנו אל מול חומות האטימות של פקידי המשרד בראשותו אתה עומד ושוב ושוב זעמנו על כך שממשלת ישראל מנסה לסגור אמצעי תקשורת", כתבו היום חברי ועד עובדי החדשות המקומיות לשר האוצר יאיר לפיד. עובדי המערך צפויים לקבל השבוע מכתבי שימוע לפני פיטורים מתוך כוונה לפטר אותם בסוף חודש יולי - יום פקיעת החוק שמאפשר להם להמשיך ולקבל את תקציב החדשות המקומיות מהאוצר.

"גם אתה התבטאת בעניין ואמרת כי 'התנהלות הממשלה (הקודמת) ביחסה לאמצעי התקשורת מחפירה'. כשנבחרת לתפקידך האמנו שכראש מפלגה ששלושה מבין חברי הסיעה שלה בכנסת הם עיתונאים לשעבר, תעביר לפקידים המשרתים תחתיך את המסר שברור לכל עיתונאי בישראל – שצמצום השיח התקשורתי הוא פגיעה ממשית בדמוקרטיה הישראלית", הוסיפו.

"הבטחת רק לפני מספר חודשים שתילחם למען חופש הביטוי ולמען עולם העיתונות משום שהוא כלב השמירה של הדמוקרטיה. הבטחת שאם תיבחר לא תאפשר לממשלה להלך אימים על כלי תקשורת ולנסות לסגור אותם, ואנחנו האמנו לך – הרי אתה עיתונאי ותיק ובכיר. אתה הרי מכיר את התחום טוב יותר מכל שר אוצר שהיה במשרד לפניך. אל תיתן ידך לסגירת כלי תקשורת בישראל", כתבו ללפיד.

"לחשוב על דרכים להיאבק באטימות של פקידי האוצר"

במקביל, פנה ועד העובדים במכתב גם אל חבריו במערך. "חרב הפיטורים שוב מונפת מעל כולנו. רובנו המכריע כבר עברנו את יום קבלת מכתבי הפיטורים פעם אחת לפחות, ובכל זאת זה צורב כל פעם מחדש", כתבו.

בימים הקרובים יפגשו חברי הוועד עם אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות "כדי לחשוב על דרכים להיאבק באטימות של פקידי האוצר", כך לדבריהם. "ציפינו כי עם התחלופה בראשות המשרד ועם מינויו של עיתונאי לשעבר לתפקיד שר האוצר יהיה שינוי בגישת המשרד והממשלה כלפי אמצעי התקשורת. אז ציפינו. אז מה. מסתבר ששר הולך ושר בא ועדיין הפקידים הם אלה שקובעים את המדיניות. עד כדי כך קובעים, שהשר וסגנו מיקי לוי אפילו לא מוצאים זמן להיפגש עם ההנהלה כדי לדון בהמשך השידורים. פשוט לא אכפת להם".

כזכור, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בתום השנה הקודמת את התיקון לחוק מימון החדשות המקומיות והואעבר בכנסת וקבע תקצוב של המערך לשבעה חודשים בלבד, עד סוף יולי 2013, ובסכום מופחת של 10.8 מיליון ש"ח. מול הוועדה עלתה הדרישה להאריך את התקצוב בשנה ולא בחצי שנה. בדיון נכחו גם נציגי חברות הכבלים והלוויין, ארגוני היוצרים, ונציגי רשות השידור. החדשות המקומיות מומנו עד אז מדמי התמלוגים של HOT ושל YES, אולם אלה בוטלו החל משנת 2013 ובמשרד האוצר התנגדו להמשך תקצובם המלא.

תגובות משרד האוצר ולשכתו של שר האוצר יאיר לפיד לדברים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully