וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: הענקת בונוס כספי ליועצי תקשורת לפי מספר המנדטים - פסולה

26.6.2013 / 15:24

יועצי תקשורת? בתגובה לבירור משפטי שנערך לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, קבע מבקר המדינה כי הפרקטיקה הנפוצה של תשלום שכר לפי "הצלחה" הוא פסול ואיננו מקובל

יועצי תקשורת, שימו לב: לקראת הבחירות לרשויות המקומיות משרד מבקר המדינה מדגיש כי הפרקטיקה של תשלום שכר לפי "הצלחה" - כלומר, הענקת בונוס כספי ליועצים לפי מספר המנדטים שהושגו בבחירות - הוא פסול ואיננו מקובל.

אחד הקשיים הגדולים בפני מתמודדים ברשויות המקומיות הוא הצורך לעמוד במסגרת תקציבית, כאשר התקציב אותו מותר להם להשקיע בקמפיין הבחירות הוא נגזרת של מספר המנדטים בו הם יזכו. עו"ד אבינועם מגן, העוסק בדיני בחירות ורשויות מקומיות, ביקש לברר עם האגף לביקורת בחירות במשרד המבקר האם סיעה המתמודדת בבחירות לרשות מקומית רשאית להתקשר בהסכם עם יועץ תקשורת כאשר התמורה בגין שירותיו - תיגזר ממספר המנדטים בה זוכה הרשימה.

"מצפים מהמועמדים לנבא מראש מה יהיו תוצאות הבחירות - כדי לדעת מהו התקציב אותו הם רשאים להוציא", אמר עו"ד מגן עם קבלת תשובת משרד המבקר. "הבעיה היא שהתקציב שמותר למתמודד להוציא לקראת הבחירות הוא נגזרת של תוצאות הבחירות, אשר מטבע הדברים יתגלו רק לאחר סגירת הקלפיות".

עו"ד מגן מוסיף כי אחד הפתרונות הנפוצים היה עד עתה התקשרות עם ספקים על בסיס הצלחה, כאשר ישנו תשלום בסיסי אליו מצטרף "בונוס" בעקבות הצלחה. "פתרון זה היה שנוי במחלוקת", הוא אומר. בימים האחרונים הבהיר משרד מבקר המדינה כי מדובר בהסדר פסול, המהווה למעשה תרומה בלתי חוקית מצד יועצי התקשורת המלווים את הקמפיינים של המתמודדים.

"קביעה הסכמית מראש המתנה את תשלום שכרם של פעילים בתוצאות הבחירות כמתואר (כלומר, לפי הישגים ד.א.) על אף שקיפותה לציבור היא בעייתית ביותר וכלל איננה מקובלת עלינו", הבהירו מהאגף לביקורת בחירות במשרד מבקר המדינה. יועצי התקשורת ייאלצו, החל מהבחירות הקרובות, לוותר על בונוסים בעקבות הישגים להם זכו המתמודדים אותם הם ייצגו בבחירות לרשויות המקומיות, אשר ייערכו בחודש אוקטובר.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "בימים הקרובים יפורסמו הנחיות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully