וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין פרו בונו חדש יחשוף את מצבם של בעלי המוגבלויות בישראל

30.6.2013 / 12:41

קמפיין חדש של קרן רודרמן ועמותת "בזכות", ובהשתתפות קרן מור והשף חיים כהן, יציג את משמעות הפגיעה בזכויות האדם של אנשים הנמצאים במוסדות סגורים

קמפיין חדש של קרן רודרמן ועמותת "בזכות" שעולה לאוויר היום (ראשון) חושף את מצבם הקשה של בעלי המוגבלויות בישראל - אלפי אנשים עם מוגבלויות פיזיות, שכליות ונפשיות נשלחים על ידי מדינת ישראל למוסדות סגורים שבהם ישהו כל חייהם, בריחוק ממשפחתם ומחיי קהילה, בעוד מיעוט קטן בלבד זוכה לשילוב בדירות מוגנות בקהילה.

על פי נתוני משרד הרווחה, יותר מ-10,000 בעלי מוגבלויות בישראל נמצאים במוסדות סגורים (לא כולל ילדים, נוער וקשישים באשפוז גריאטרי), לעומת 1,370 אנשים בלבד אשר חיים בדיור מוגן בקבוצות של עד ששה אנשים בדירה.

הקמפיין, אליו נרתמו בהתנדבות השחקנית קרן מור והשף חיים כהן, שיעלה תחת הסלוגן "בית בקהילה – מפתח לחיים", נועד להעלות את המודעות לנושא ויעלה ברדיו באמצעות שפ"מ. במקביל יעלה קמפיין ברשתות חברתיות שיכלול סרטון בנושא אשר יציג את משמעות הפגיעה בזכויות האדם של אנשים הנמצאים במוסדות סגורים.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן רודרמן, אומרת כי "חברה מתוקנת בימנו צריכה לדעת לקבל את כל אזרחיה ולא לחרוץ את גורלם של רבים מחוץ לקהילה. עלינו מוטלת האחריות לשנות זאת".

מנכ"לית ארגון "בזכות", אסתר סיוון, מסבירה כי "המדיניות הקיימת מתעלמת מזכויות האדם הבסיסיות של האנשים לאוטונומיה, חופש תנועה, פרטיות וכבוד עצמי. הגיע הזמן שההפרדה וההזנחה יפנו את מקומן לטובת יצירת חברה מגוונת, תוססת ומקבלת. אנו קוראים למקבלי ההחלטות במשרדי הרווחה והבריאות לשנות את מדיניותם מן היסוד, לסגור באופן הדרגתי את המוסדות ולפתוח במקומם דירות בקהילה".

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully