וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת העבודה דנה במשבר במעריב: "מי אומר שעוד שלושה חודשים לא הולכים הביתה?"

9.7.2013 / 12:33

לדיון, שהועבר בשידור חי בוואלה! ברנז’ה, הוזמנו נציגי הנהלת מעריב, ועד העובדים, ארגון העיתונאים וארגוני עובדים, משרדי הכלכלה, האוצר והתקשורת ומועצת העיתונות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון דחוף בעתיד עובדי מעריב. לדיון, שהועבר בשידור חי בוואלה! ברנז’ה, הוזמנו נציגי הנהלת מעריב, ועד העובדים, ארגון העיתונאים וארגוני עובדים, משרדי הכלכלה, האוצר והתקשורת ומועצת העיתונות - והוא התקיים בד בבד בדיונים בין הנהלת מעריב והעובדים.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) אמר בפתח הדיון כי "מה שחשוב שיהיה עיתון, וזו הסיבה שהתכנסנו פה". סגן עורך מעריב אלעד טנא ייצג את ההנהלה ואמר כי "אחרי שדו"ח מקינזי הועבר למשפחה (בעלי השליטה במעריב, ד.א) הם החליטו להפסיק להזרים כספים".

אלעד טנא אמר: "אנחנו מדברים לא רק על עובדי מעריב אלא גם על עובדי מקור ראשון שזה גם 120 משפחות, הסכנה היא על כולם. אנחנו מדברים לא רק על עיתונאים, גם על עובדי מנהלה ודפוס - 420 משפחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי תעודת ביטוח". טנא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אתה לא יודע לתת לי כלום!"

"מי אומר שעוד שלושה חודשים לא הולכים הביתה?" שאל יו"ר הוועדה את טנא. "אין לי תעודת ביטוח לכך", הוא ענה. "יש תכנית הבראה שתביא את החברה לנקודת איזון. שבעה חודשים עשו משאים ומתנים עם עובדי הדפוס של מעריב וההפצה. כיום בית הדפוס עובד שעתיים ביום וההנהלה משלמת לו שכר מלא. אותו הדבר בהפצה".

"מה ההכנסות של מעריב בחודש?", שאר יו"ר הוועדה את טנא, שענה שאין בידו את הנתון. "אתה לא יודע לתת לי כלום!", ענה יו"ר הוועדה, אשר קטע את דבריו של טנא פעם אחר פעם במהלך הדיון כולו. "אתה נמצא בכנסת ישראל, אנחנו רוצים לעזור ואנחנו לא חיים על בערך, אנחנו מצפים לדעת נתונים מדויקים על היכולות להתנהל", אמר היו"ר.

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי אמר כי "שלמה בן צבי בנובמבר הבטיח לקלוט כמות מסוימת של עובדים, וכבר אחרי חודשיים הוא אמר שאת 900 עובדי ההפצה או צריך לפטר. אני יושב (למשא ומתן, ד.א) אתו כי זה מי שיש, אני אומר לו שיראה לנו את הנתונים ונראה באמת שיש עתיד. טוב שהנהלת מעריב בסוף יושבת עם הנציגים המוסמכים למשא ומתן, וצריכה לצאת מפה אמירה שהדרך הזו תמשיך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה שיסוכם עם ההנהלה מוסכם עלינו". בנדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ חיים כץ: "לתת הבטחות אישיות לעובדים"

מיכל שקולניק מחטיבת המגזינים של מעריב אמרה: "אנחנו מאוד מתוסכלים, אנחנו לא מרגישים מיוצגים בעיקר עובדי המנהלה שהם 75% מעובדי מעריב - המחלקה המסחרית, המנויים, השירות וכדומה. אנחנו הצבענו בעד התכנית כי אנחנו רוצים להמשיך לעבוד".

"רוב העובדים רוצים את זה חוץ משני אנשים מהוועד", הוסיפה שקולניק. "אנחנו רוב מוחלט שרוצים להתקדם עם מה שמציעים לנו ומשום מה אנחנו נתקלים בקשיים בגלל ההסתדרות שלא נותנת לנו להתקדם".

אריק בנדר, מוותיקי מעריב, ענה לה: "את ממשיכה להפיץ דף מסרים ישן כנראה. תנו לוועדים לדבר עם ההנהלה ומה שיסוכם עם ההנהלה מוסכם עלינו ודי עם מסע ההשמצה הזה שאת מנהלת, לא יודע בשם מי את מדברת".

בוועדה דיבר גם נציג החדשות המקומיות חיים הר זהב שעדכן כי אנשי החדשות נפגשו הבוקר עם שר התקשורת גלעד ארדן. "שר התקשורת העלה פתרונות יצירתיים ואנחנו נשאיר את זה בחדר סגור". יצוין כי בסיום אותה פגישה נמסרה הודעה לתקשורת מטעם השר בה הדגיש את החשיבות שהוא רואה בהפעלת המערך - אולם בהודעתו לא התחייב לשום צעד אופרטיבי מצידו עבורם למעט ניסיון "לעשות את מירב המאמצים".

בסיכום הדיון קרא היו"ר חיים כץ לבעלי מעריב "לתת הבטחות אישיות לעובדים, שלא יבטיחו להם הכל ואחרי חודש יפטרו אותם - שהם גם אכלו את הדגים הסרוחים וגם גורשו מהעיר". הוא קרא לחברה להתנהל בשקיפות "כמו חברה ציבורית, ולהבטיח מקומות עבודה. הוועדה תעשה כל מה שאפשר כדי להנשים את מעריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully