וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: יו"ר ההסתדרות עיני נפגש עם שלמה בן-צבי

10.7.2013 / 13:04

(עדכון) בסיומה של הפגישה הוחלט להיכנס מחר למשא ומתן אינטנסיבי על "מתווה התייעלות משופר". עיני: "המטרה שלנו היא להציל את העיתון ולשמור על הפרנסה של העובדים"

(עדכון: 16.29)

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני נפגש אחר הצהריים (רביעי) עם מו"ל העיתון שלמה בן צבי, ובסיומה של הפגישה הוחלט להיכנס מחר למשא ומתן אינטנסיבי אשר יחל ב-11:00 בבוקר יחד עם הנהלת העיתון ועם ועד העובדים, זאת מתוך מטרה לסיים אותו כבר מחר ולהגיע להבנות. בתוך כך הציגה ההנהלה "מתווה התייעלות משופר" בעקבות השיחות עם הוועד, והוא יובא בשעה 17:30 להצבעת העובדים.

בסיום הפגישה היום אמר עיני: "המטרה שלנו היא להציל את העיתון ולשמור על הפרנסה של העובדים, הישיבה הייתה באווירה טובה", אמר עיני בסיומה. "יש כאן מצב שהבעלים הציע תוכנית הבראה להתייעלות, אם העובדים יאשרו את ההצבעה". הוא הוסיף כי "במידה והעובדים יבחרו לקבל החלטה אחרת, אני אכבד כל החלטה. אני משרתם של העובדים".

ההצבעה שתתקיים היום תהיה רק לעיתונאי מעריב, זאת בעוד שעובדי המנהלה של מעריב כבר הצביעו בעד המתווה הראשוני שהציעה ההנהלה - למורת רוחם של אנשי הוועד. בקרב עובדי המהנהלה קיימת הסתייגות משמעותית מוועד העובדים של מעריב, והם מובילים בימים אלה צעדים של פרישה מהסתדרות העובדים. עובדי הדפוס הצביעו הבוקר ברוב גדול נגד קבלת המתווה שהוצע להם. באשר לעובדי מקור ראשון - בוועד העובדים דיווחו כי על פי הנהלת מעריב, רוב חלקי המתווה לא רלוונטיים לעובדי מקור ראשון אשר הביעו הסכמה כמעט גורפת לקבלת המתווה הראשוני.

משכורות יוני לא הופקדו בחשבונות עובדי מעריב ומקור ראשון

במהלך היום המשיכו כיפופי הידיים בין הנהלת מעריב לבין ועד העובדים: משכורות חודש יוני לא הופקדו הבוקר בחשבונות עובדי מעריב ומקור ראשון, במקביל, תוקפת הנהלת מעריב בחריפות את הסתדרות העובדים וטוענת כי היא נוקטת בסחבת מכוונת ביודעין ובמטרה להביא לחוסר יכולת לאישור ההסכם.

"המשמעויות הישירות לכך הינן חוסר יכולת לקבל הזרמת כספים להמשך קיום החברה", אמרו בהנהלה. בוועד אמרו שההנהלה היא זו שלא הגיעה לדיונים הבוקר. בד בבד התפוצץ המשא ומתן עם עובדי הדפוס, ובוועד עובדי הדפוס הודיעו באופן רשמי כי עד שההנהלה לא תשלם את משכורות כלל העובדים, באופן מידי, הם לא ישובו לשולחן המו"מ.

ועד הדפוס הודיע שיפסיק את המו"מ כל עוד אין משכורות

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי גם במקור ראשון התחילו ליישר היום קו עם עמדת הוועד של מעריב, וגם שם מרגישים שההנהלה לוחצת על העובדים, באיומים, לפעול כפי שהוא רואה לנכון. "כמו שהכריחו אותנו לחתום על הסקר הזה או שהחברה נסגרת, כמו שהכריחו אותנו להצביע על תכנית הקיצוצים או שהחברה נסגרת, גם הבוקר אומרים לנו שאו שנחתום על התכנית או שאין משכורות", אומרת אחת העובדות של מקור ראשון. בוועד העובדים של מעריב מסרו הבוקר כי "בהנהלה אומרים שישולמו רק אם ייחתם הסכם. זהו תנאי שערורייתי, בלתי חוקי, שוב אקדח לרקה, ועד הדפוס הודיע שיפסיק את המו"מ כל עוד אין משכורות. דסק החדשות כרגע לא עובד, וגם במנהלה הופסקה חלקית העבודה עד שלא ישולמו משכורות".

במקור ראשון לא יפתחו בעיצומים בשלב הזה, למרות אי חלוקת המשכורות, אבל במעריב העיצומים כבר החלו. עובדי דסק החדשות השביתו את העבודה וכך גם עובדי הדפוס - מה שמציג איום של ממש על יציאת העיתון מחר לדוכנים.

ועד עובדי מעריב: "ממליצים לעבוד כרגיל"

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמיר ירון מסר: "אני רואה בחומרה רבה שהנהלת מעריב בראשותו של שלמה בן צבי הופכת את משכורות העובדים לבני ערובה בשביל תוכנית הבראה במעריב. לא ניתן לכך יד".

הנהלת מעריב הגיבה לפני שעה קלה להתרחשויות במייל שנשלח לעובדים: "ביום ראשון בבוקר הודענו לוועדים ולהסתדרות כי עד השעה 15:00 נדרש אישורם העקרוני לתכנית התייעלות שהצגנו בפניהם, על מנת שנוכל להתקדם באישור להזרמת כספים מהבעלים לתשלום משכורות והמשך פעילותה של החברה. השתלשלות הדברים מאותה פגישה הייתה כזו בה ההסתדרות והוועדים פעלו כל העת לטרפוד, עיכוב וסיכול בחירתכם, העובדים, החד משמעית, ברוב מוחלט לאישור התוכנית. במקום לקיים מו"מ מזורז, ההסתדרות גררה אתמול בבוקר את ההנהלה לבתי המשפט, ועדות בכנסת ודיונים עקרים מתוכן תוך התחמקות ברורה ורשמית מקידום אישור התוכנית. מבחינת ההנהלה ניתן היה לחתום על ההסכם כבר ביום שני ולהתקדם בתוכנית."

"עשינו כל שביכולתנו לקדם חתימה על ההסכם עוד בטרם יום שלישי מועד תשלום השכר. לצערנו, ההסתדרות הוציאה הבוקר הודעה כי המו"מ מוקפא ולא ימשיכו לשבת עם ההנהלה. התרשמותנו היא כי ההסתדרות נוקטת בסחבת מכוונת ביודעין, במטרה להביא לחוסר יכולת לאישור ההסכם, כאשר המשמעויות הישירות לכך הינן חוסר יכולת לקבל הזרמת כספים להמשך קיום החברה, סגירת 2 עיתונים ופגיעה בפרנסתם של מעל 400 משפחות. אנו עדיין מקווים שהוועד וההסתדרות יתעשתו ויאשר עמנו את ההסכם במידית", עמדת הנהלת מעריב.

מוועד עובדי מעריב נמסר בתגובה: "עיתונאי מעריב, בעקבות פניותיהם של העובדים שהודיעו שלא יעבדו כל עוד שאין משכורות נבהיר שאנחנו ממליצים לעבוד כרגיל. אנחנו רוצים להוציא את העיתון של מחר. כאמור, בשל אי-תשלום המשכורות זכותו של כל עובד להימנע מעבודה לפי חוק, אבל אנחנו מנסים לעבוד גם בתנאים הבלתי אפשריים הקיימים שנכפים עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully