וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצצה של ארדן: ערוצי חדשות ל-HOT ו-yes

14.7.2013 / 20:13

שר התקשורת גלעד ארדן חשף הערב את ההסדר שיגיש מחר לוועדת הכלכלה אשר תדון במערך החדשות המקומיות: מתווה שיאפשר הקמת שתי חברות חדשות נוספות על ידי חברות הכבלים והלווין

שר התקשורת גלעד ארדן חשף הערב (ראשון) את ההסדר שיגיש מחר לוועדת הכלכלה אשר תדון במערך החדשות המקומיות: ארדן יגיש לוועדה מתווה שיאפשר הקמת שתי חברות חדשות נוספות על ידי חברות הכבלים והלוויין.

"אנחנו עם מיוחד ומגוון מאוד, עם המון קהלים ומגזרים, אבל בואו נודה: חלק גדול מהטלנטים בתקשורת, די דומים זה לזה. גם הטון המוביל הוא לעיתים קרובות מונוטוני, אנחנו חיים במדינה שיש בה יותר מדי קהלים שמודרים מהשיח התקשורתי", כתב ארדן בדברי הסבר למתווה שהעלה לפני שעה קלה לעמוד הפייסבוק שלו. "כשר התקשורת חשוב לי לייצר יותר פלורליזם ויותר מגוון על המסך". ארדן ציין כי בדק את הנושא מול yes ומול HOT והחברות מעוניינות בהיתר להקמת חברות חדשות וערוכות לו.

בשבוע האחרון הבטיח ארדן לאנשי החדשות המקומיות, אשר עומדים בפני פייטורים וסגירת המערך, כי יציע הסדר שיאפשר להם להמשיך ולפעול. היום רמז להם כי הפתרון היחיד יהיה עבודה במסגרת חברות חדשות שיוקמו על ידי חברות הטלוויזיה הרב ערוצית. "אתם ממשיכים לעבוד ולהביא את קולה של הפריפריה, כי יחד עם הזכות לשדר חדשות, לכבלים וללווין תהיה גם החובה (שבעיני היא זכות), להבטיח את המשך פעילות החדשות המקומיות באופן קבוע, ולשלבן ברצועות שידור מהפריפריה בחברות החדשות שיקימו", דברי ארדן.

בהמשך, ציין שר התקשורת כי בראייתו, המהלך שהוא מוביל יעניק "סיוע למעמד העיתונאי שנשחק בגלל מצבם של כלי תקשורת מסורתיים. עכשיו כשהתחרות תוביל לגיוסים חדשים, גם המצב הזה ישתנה לטובה". הוא הוסיף כי "בדיוק בשביל הובלת מהלכים כאלה, שמגבירים את הפלורליזם, מגבירים תחרות ומזרימים עבודה ומשרות, נכנסתי לחיים הציבוריים".

עובדי החדשות המקומיות: "מברכים על התיקון שמציע השר"

בהמשך לפוסט אותו העלה שר התקשורת, גלעד ארדן בהתייחס לחדשות המקומיות אמרו הערב בוועד החדשות המקומיות: "אנחנו מברכים על התיקון לחוק שמציע שר התקשורת, גלעד ארדן, אשר אחת ולתמיד מתכוון לפתור את סוגיות המימון של החדשות המקומיות ולשמור על משרותיהם של למעלה מ-100 עובדים שרובם המכריע עובד, חי ומדווח מהפריפריה".

עוד הוסיפו בוועד כי "אנחנו שמחים שהשר ארדן נרתם לעניין וסוף סוף מצאנו שותף למאמצים אותם אנו עושים כמעט שנה על מנת לעגן את החדשות המקומיות במקומן הראוי בחוק. כעת כשהתיקון לחוק עומד לפתחה של ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, שהביע אין ספור פעמים תמיכתו בחדשות המקומיות, אנו בטוחים שיהיה סוף לסאגה המתמשכת מזה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully