וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת מיליונים נגד גינת: "הסתמך באופן עיוור על עדויות 'בשם אלוהי הרייטינג'"

16.7.2013 / 13:25

פרסום ראשון: תביעת מיליונים נגד רפי גינת בעקבות תחקיר ”עוקץ החיילים” ששידר ב”כלבוטק” ובו הוצגו שלושה אחים בני משפחת גבריאלי כמי שעוקצים חיילים מחוץ לבסיסי צה”ל

תביעה על סך של יותר משני מיליון שקלים הוגשה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב כנגד רפי גינת ומערכת "כלבוטק", זאת בעקבות תחקיר "עוקץ החיילים" ששודר בסוף השנה שעברה. בתחקיר הוצגו שלושה אחים ממשפחת גבריאלי כמי ש"עוקצים" חיילים מחוץ לבסיסי צה"ל ומוציאים מהם כספים במרמה. התכנית שודרה במסגרת שידורי "רשת" בערוץ 2.

שלושת האחים טוענים כעת, כי לא מדובר היה בתחקיר עיתונאי שנעשה בתום לב אלא ב"תחקיר לא רציני ולא אחראי שתוצאותיו נקבעו מראש בשם 'אלוהי הרייטינג'", וכי הוא כולל דברי כזב ולשון הרע. בכתבה תוארו האחים גבריאלי כמי ש"טומנים מלכודת לחייל צה"ל", כמי ש"מתפרנסים זה עשרים שנה מתרגילים מלוכלכים שהם עושים לחיילים צעירים" וכמי ש"רודפים אחר אותם חיילים בפעולות גבייה דורסניות ללא הצדקה".

בתביעה שהגישו השלושה באמצעות עו"ד נמרוד גרון ועו"ד שחר סקברר ממשרד "סקברר-גרון עורכי דין" הם טוענים כי כלבוטק הסתמכה באופן עיוור על עדויות של לקוחות בודדים, החייבים או שהיו חייבים להם כספים, והציגה בשידור את טענותיהם באופן מגמתי ומניפולטיבי מבלי שבדקו ואימתו את טענותיהם או מבלי שהוצגו בכתבה ראיות כלשהן המבססות את הטענות. עוד הם טוענים לא ניתנה להם הזדמנות נאותה להגיב לטענות שיוחסו להם בכתבה, לא טרם שידורה ולא לאחריה.

"עובדות מהותיות אודות עסקם של האחים גבריאלי הושמטו מהתחקיר, הגם שהיה בהן כדי לשפוך אור על אופן התנהלותם וניקיון כפיהם, וזאת כפי הנראה מן הטעם שעובדות אלה לא תאמו את התסריט בו היו רפי גינת ומערכת כלבוטק מעוניינים כדי לייצר רייטינג גבוה לתכנית", כך לפי כתב התביעה. "לאחים גבריאלי נגרם נזק אדיר ותוצאות שידור הכתבה הפוגענית היו ועודן הרסניות עבורם. מפעל החיים שלהם, שנבנה על ידם בעמל רב במשך כ-30 שנה, התרסק כליל. מטה לחמם, כבודם האישי והשם הטוב של התובעים נרמסו כלא היו".

גורם המעורה בתחקיר "עוקץ החיילים", אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "התחקיר ששודר הקיף שורה ארוכה של חיילים מהעבר ומהווה שספגו מכה של רדיפות הוצל"פ ותביעות משפטיות, כשכל מבוקשם היה לרכוש שעון פשוט ממשכורתם הצבאית הצנועה. אחרי השידור פנו למערכת כלבוטק עוד עשרות תלונות של חיילים נוספים שחשו מרומים ע"י האחים גבריאלי. לאורך כל התחקיר הודגשה "שיטת מצליח" של האחים, שהודו ערב השידור בנכונותם להגיע להסדרים עם החיילים שהופיעו בכתבה".

עוד הוסיף הגורם כי "בהחלט ייתכן שהתביעה התקשורתית הזו היא ניסיון להקדים תרופה למכה משום שבימים אלה מתארגנת קבוצה של יותר ממאה חיילים בכדי לפעול נגד האחים גבריאלי באמצעים משפטיים".

ברשת סירבו להתייחס לדברים. ממערכת "כלבוטק" נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי כל מילה ומילה בתחקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully