וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטם ליודעי ח"ן

16.7.2013 / 16:04

רביב דרוקר על חדשות 2: ”הדיווח על הבקשה לפסול את מינוי תנ”צ אפרים ברכה לראש יאח”ה - מניפולציה". גיא פלג: ”אילו דרוקר לא היה נחפז לקשקש היה מצטער על שכתב”

עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר טוען כי הדיווח אמש (שני) של כתב חדשות 2 גיא פלג על הבקשה לפסול את מינוי תת ניצב אפרים ברכה לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה - הוא מניפולציה, וייתכן כי מדובר היה בפרסום בלתי מוצדק שעלול לטרפד את המינוי. בחדשות 2 מסבירים שיש סיבה משמעותית מאחורי הפרסום, או במילותיו של דרוקר: "זה פרסום ליודעי ח"ן, שנועד להפעיל לחץ על מקבלי החלטות כדי שאותה סיבה עלומה, שעומדת מאחורי הפרסום ולא ניתן לפרסם, תתפרסם".

פלג חשף אתמול כי מספר עורכי דין פנו לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ’ ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו וביקשו לבטל לאלתר המינוי הטרי הבכיר. הנימוקים לבקשה צוטטו מתוך המכתב של עורכי הדין, בו צוין כי אפרים ברכה הוא קצין מניפולטיבי בעל בעיות אמינות - אולם לא צוין מה הבסיס לטענות הללו ודרוקר הצביע על כך שמדובר בעבודה עיתונאית רשלנית. מבדיקה וואלה! ברנז'ה עולה כי יש סיבה מסוימת לכך שהדברים לא פורטו בכתבה של פלג - אולם זה כל מה שניתן לומר על הנושא בשלב הזה.

פלג: "מקווה שאת הסיפורים שלו, דרוקר בודק טוב יותר"

סוגיה נוספת שהעלה דרוקר בבלוג שלו היא חלקו של עו"ד ישגב נקדימון בסוגיה. נקדימון היה אחד מהפרקליטים שהיו חתומים על המכתב שנשלח לאהרונוביץ’ ולדנינו, והוא מקביל משמש גם כיועץ משפטי לחברת החדשות של ערוץ 2. "לא צריך להגיד את זה בכתבה?", שואל דרוקר. "מי, אגב, נתן ייעוץ משפטי לכתבה שכוללת לכאורה לשון הרע? מי בדק שיש לחדשות 2 ראיות להוכיח 'אמת דיברתי' על הטענה שקצין בכיר במשטרה הוא מניפולטיבי ויש לו בעיות אמינות?". מבירור עולה כי בחדשות 2 קיבלו ייעוץ משפטי פרטני לפי שידור כתבתו של פלג, והוא ניתן על ידי יועץ משפטי חיצוני. עו"ד ישגב נקדימון לא לקח חלק בייעוץ המשפטי של הכתבה.

שלוש שעות מאוחר יותר פרסם דרוקר פוסט נוסף, בו הבהיר כי חדשות 2 שוחחו עמו, והסבירו לו "שיש סיבה משמעותית מאחורי הפרסום אתמול, ש'הארץ' כבר פרסם בעבר", והוסיף בעקיצה כי "אם הם רצו לעורר עניין, אז הם הצליחו".

בחברת החדשות של ערוץ 2 בחרו שלא להגיב לדברים. גיא פלג מסר היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "אמש פורסם אחד הסיפורים המשמעותיים שפורסמו בתקשורת בשנים האחרונות ושאני משוכנע שאילו דרוקר לא היה נחפז לקשקש היה מצטער על שכתב. אני מקווה שאת הסיפורים שלו הוא בודק טוב יותר. הייתי מצפה שאביר חופש המידע יפעל לפרסום הפרשה החמורה ולא יתעסק בזריקת רפש בעמיתיו". עוד הוסיף פלג כי "בעניין הייעוץ המשפטי דאגתו של דרוקר מרגשת, אבל חברת החדשות קיבלה ייעוץ משפטי אחראי כרגיל ולא מד?ר ישגב נקדימון?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully