וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקוממות עממית

18.7.2013 / 13:01

שחקנים בסדרה החדשה "עממיות" שמצלם נאור ציון עבור רשת מתלוננים כי חברת ההפקה "טרנספרנט" לוקחת מהם מזמני ההפסקות. בחברה נזפו: "קטנוניות"

מרמור על הסט של "עממיות", הסדרה החדשה של נאור ציון: שחקנים המצטלמים בימים אלה עבור הסדרה שמפיקה חברת "טרנספרנט" וצפויה לעלות לשידור בזכיינית ערוץ 2 רשת התלוננו על פגיעה בתנאי ההעסקה שלהם בניגוד להסכם שנחתם בין הארגון המייצג אותם (שח"ם) לבין איגוד המפיקים. לוואלה! ברנז'ה נודע כי תלונות על כך הגיעו לסמנכ"ל רשת שאול מגנזי.

את "עממיות" מפיקים מרק ומיכאל רוזנבאום, ומככבות בה נטע גרטי, אניה בוקשטיין ורותם זיסמן. גם השחקן זוהר ליבה לוהק לסדרה, אשר נוצרה כמעין ספין אוף ל"החברים של נאור" ששודרה בערוץ 10. מורן אטיאס לוהקה לסדרה גם היא, אולם לפני שלושה חודשים הודיעה על פרישתה. "עממיות" היא הפרויקט הראשון שכותב ומביין נאור ציון עבור הזכיינית רשת.

עיקר המחלוקת בין הצוות לבין הפקת הסדרה היא באשר להפסקות הצהריים, כאשר הראשונים טוענים כי ההפקה מקצצת להם בזמני ההפסקות בנות שעה לפחות שנקבעו להם. השחקנים פנו לארגון השחקנים המייצג אותם, אשר התריע בפני סמנכ"ל רשת כי "גילוח" זמן ההפסקות של השחקנים מוערך בהפסד של 4,500 ש"ח לכל שחקן עבור תקופת הצילומים כולה.

"אנו רואים חשיבות רבה במתן הפסקת צהריים בת שעה מלאה לשחקנים, הואיל ואנו סבורים כי מתן הפסקה מספקת לשחקנים לצורך מנוחה והתרעננות הינה קריטית לתפקודו של השחקן במהלך יום הצילומים", האשים רכז הפעילות של שח"ם שחר בוצר את המפיקים במכתב, אשר העתקים ממנו הועברו למנכ"ל רשת אבי צבי וליו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר. "לטעמי המדובר בניסיון קטנוני מצד ההפקה לגרוע מהכספים המשולמים לשחקנים". יצוין כי מפיק "עממיות" מרק רוזנבאום נטל חלק באפן אישי במשא ומתן שנערך לפני כשלושה חודשים בין שח"ם לבין איגוד המפיקים בנוגע לתנאי ההסכם שבין שח"ם לאיגוד המפיקים. במהלך הפגישות הועלו כחלק בלתי נפרד מהמו"מ ענייני מתן שעת הפסקה מלאה בצהריים והקצאת חדר מנוחה למשתתפי הסדרה.

התלונה בעניין תנאי העבודה עלתה לשחקנים בנזיפה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתחילת השבוע כינסה ההפקה את הצוות לשיחה בעקבות מכתב התלונה להפקה ובמהלכה הוטחו בהם האשמות על התנהלות התנהלות קטנונית.

מפיק הסדרה מרק רוזנבאום אמר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "מדובר בתלונה של שחקן שהוא חבר הנהלת שח"ם. בהסכם יש הרבה סעיפים שבאופן עקבי אינם מקוימים על ידי שח"ם, ואני מוכן לקיים את ההסכם אך ורק במלואו. כאשר הם יקיימו את כל סעיפי ההסכם, אקיים אותו גם אני".

משח"ם, ארגון השחקנים בישראל, נמסר בתגובה כי "הנושא בבדיקה". מרשת נמסר בתגובה: "רשת מכבדת את כל ההתחייבויות שלה, לרבות שעות המנוחה שניתנו לשחקנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully