וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטות המדינה: "השארת נסטלבאום בתפקידו - לא סביר"

21.7.2013 / 18:01

פרקליטות המדינה הגישה היום את עמדתה בעתירה לבג”צ נגד משה נסטלבאום, ועמדתה נחרצת: ”יש לקבל את העתירה, החלטת רשות השידור להשאירו חורגת מתחום הסביר”

מבוכה לוועד המנהל של רשות השידור: לאחר שלא הסכימה פרקליטות המדינה לייצג את רשות השידור בבג"צ נגדה שהגישה אגודת העיתונאים בתל אביב בדרישה להעביר את משה נסטלבאום מתפקידו - כעת היא אף ממליצה לקבל את העתירה. פרקליטות המדינה מאירה באור מביך את החלטת הוועד המנהל שלא להשעות את נסטלבאום, ומכנה אותה "החלטה החורגת באופן ניכר מתחום הסבירות".

"עמדת המדינה הינה שיש מקום לקבל את העתירה ולהורות על ביטול החלטת הוועד המנהל של רשת השידור שלא להעביר את משה נסטלבאום מתפקיד ניהולי, מאחר ומדובר בהחלטה החורגת באופן ניכר מתחום הסבירות", כך הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה עו"ד יובל רויטמן. עמדת המדינה באה בתגובה לעתירה שהגישה אגודת העיתונאים בתל אביב באמצעות עו"ד אילן בומבך.

"יש להורות על ביטול החלטת הוועד המנהל", טוענים בפרקליטות. "החלטה זו אינה מעניקה משקל הולם למעמדה הציבורי של רשות השידור ולתפקידים הציבוריים המוטלים עליה". בפרקליטות מציינים כי הוועד המנהל, כאשר החליט (פעמיים) להאשיר את נסטלבום בתפקיד - פעל בניגוד לחוות דעתם של היועץ המשפטי לממשלה, מנהל מחלקת הב"גצים והיועצת המשפטית של רשות השידור.

כזכור, נציבות שירות המדינה הגישה כנגד מנהל מחלקת החדשות ברשות אחד משה נסטלבאום תובענה משמעתית בעקבות תלונות שהגישו נגדו עיתונאי הערוץ יגאל רביד ורותם אברוצקי בטענה כי ביזה אותם והתנכל להם אישית ומקצועית על רקע נטייתם המינית. לאחר חקירה החליט הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה לפנות לוועד המנהל של הרשות והמליץ להשעות את נסטלבאום באופן מיידי מכל תפקיד ניהולי, אולם הוועד החליט בשתי הצבעות שונות להשאיר אותו בתפקידו ואף הוציא לתקשורת הודעה חריגה שבה הדגישו חברי הוועד כי הם עומדים מאחורי החלטתם.

מבקר המדינה יבדוק את פרשת נסטלבאום
בעקבות הלחץ הציבורי: ארדן יתערב בפרשת נסטלבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully