וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

33% מהישראלים: "מפריעה לנו ערבית בטלוויזיה"

22.7.2013 / 16:32

שליש מהישראלים מעדיפים לא לשמוע ערבית בטלוויזיה, כך עולה מסקר שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת לקראת פאנל בנושא התכנית "עבודה ערבית". סייד קשוע: "אני מכיר את גבולות השיח"

ל-33% מהאוכלוסייה בישראל מפריעה השפה הערבית בטלוויזיה, כך עולה מסקר שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת לקראת דיון שנערך היום על אודות התוכנית "עבודה ערבית" במכון הישראלי לדמוקרטיה. הנתון בולט בעיקר בקרב צעירים בגילאי 18 עד 20, מתוכם ציינו 58.3% שערבית מפריעה להם.

בפאנל השתתפו יוצר הסדרה סייד קשוע, סמנכ"ל התכניות של קשת רן תלם ובמאי הסדרה שי קפון. כמו כן השתתפו שיבי פורמן, יועץ שר החינוך לענייני ערבים וחרדים, מייסד "העין השביעית" והעורך הראשי לשעבר עוזי בנזימן, עורך העין השביעית חנוך מרמרי, חוקר התקשורת פרופ' סמי סמוחה, מנכ"ל רדיו א-שמס סוהיל כראם ומנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג ד"ר יפעת בן חי-שגב.

מהסקר שערך מכון "פאנלס" עבור קשת עלה כי רוב הציבור (62.4%) סבור שהתקשורת הישראלית היא האמצעי העיקרי להיכרות עם המנהגים ואורח החיים של ערביי ישראל. 42% מהאוכלוסייה ציינו כי הם חושבים שבידור והומור הם דרכים טובות לקירוב בין יהודים לערבים.

הסקר העלה כי צופי "עבודה ערבית" פתוחים יותר לאורח החיים של האוכלוסייה הערבית: מבית הצופים בסדרה ציינו 73% כי הם נהנים מהשפה (לעומת 61% מכלל האוכלוסייה). 13.5% מהמשיבים ציינו שהם כלל לא מכירים את מנהגי ואורח החיים של ערביי ישראל, לעומת 7.8% מבין צופי הסדרה.

סייד קשוע נשאל על ידי תלם על הקושי בהעלאת סדרה בערבית לפריים טיים: "זה לא שבאתי לקשת עם הצעה נגד כיבוש ואמרתי בבקשה תשימו את זה בפריים טיים", אמר. "אני חושב שאני מכיר את גבולות השיח, אני מודע ליכולת התמרון, גם כעיתונאי, גם בעיתון הארץ, אני חושב שאני יודע מה צופה מיינסטרים ישראלי יכול לעכל".

מנכ"לית הוועדה למדרוג יפעת בן חי שגב אמרה כי הסדרה היא "נקודת ציון בתולדות הטלוויזיה הישראלית, אפשר לחלק את הטלוויזיה הישראלית ללפניה ואחריה – עד לסדרה עבודה ערבית לא ראינו ערבים בפריים טיים, המחקר של הרשות השנייה 'הנעדרים והנוכחים' דיבר על 3% ייצוג. אם מישהו רוצה דוגמה לסוגה עלית, זו סוגה עילית, מושג שעבר זילות בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully