וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן וגליקמן פנו לממונה בבקשה להאריך את השת"פ ביניהם

ענת ביין-לובוביץ'

22.7.2013 / 17:34

הפטור לגבי שיתוף-הפעולה בתחום המדיה יפוג בחודש נובמבר הקרוב. הממונה על ההגבלים העסקיים הבהיר בעבר כי הוא מעוניין לבזר את הכוח בתחום המדיה

קבוצת מקאן-אריקסון הגישה לממונה על ההגבלים העסקיים בקשה משותפת לה ולמשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, להאריך את הפטור שניתן להם לפני 3 שנים ביחס לשיתוף-הפעולה שלהם בתחום המדיה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ניב זקלר, מתייחסת חברת המדיה יוניברסל מקאן גם לסוגיות חדשות שהועלו בחודשים האחרונים על-ידי משרד הממונה על ההגבלים, לפיהן יש להתייחס לשוק הטלוויזיה כאל שוק נפרד בתוך שוק המדיה. לטענת מקאן, אם מתייחסים לשוק הטלוויזיה כשוק נפרד, יש להכריז על ערוץ 2 כמונופול. עוד נטען כי בשוק שבו יש גורמים חזקים כמו ערוץ 2, שמחזיק כוח גדול, קיומו של גורם מסחרי גדול הפועל מולם אינו בעייתי. כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה ביקש הממונה דיויד גילה מזרמון DDB, ענבר-מרחב-ניסן וברוקנר-נטע-יער, לאשר עימו מראש שיתוף-פעולה שלהם עם מקאן.

הממונה על ההגבלים העסקיים הודיע גם ליוניברסל (חברת המדיה של מקאן) ולמשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב כי שיתוף-הפעולה שבמסגרתו רוכשת יוניברסל מדיה עבור משרד הפרסום גליקמן, מעורר חשש תחרותי משמעותי, הנובע מריכוז נתח שוק בטלוויזיה בידי חברת יוניברסל, ולכן מעורר שאלה וחשש מהאפשרות להעניק להם פטור נוסף להסדר כובל. הפטור הנוכחי שניתן לשיתוף-הפעולה בין גליקמן ומקאן הוא בתוקף מ-2010 למשך 3 שנים - עד נובמבר הקרוב.

כבר בבחינת השוק האחרונה שערך הממונה לפני מספר חודשים, אז בחן את בקשת המיזוג של זניט מדיה מקבוצת פובליסיס ו-TMF המאגדת את משרדי הפרסום יהושע גיתם ויורו, נראה היה כי הוא מאמץ גישה חדשה, שלפיה שוק הטלוויזיה הוא הרלוונטי בבחינת כוח בשוק, ולא שוק המדיה כולו, כפי שהיה מקובל עד אז.

יוניברסל מקאן קונה מדיה עבור מספר משרדים בינוניים-קטנים, בהם ענבר-מרחב-ניסן, פרסום אברהם, ברוקנר-נטע-יער ועוד. הדרישה להביא שיתופי-פעולה מעין אלה אל שולחן הממונה, משמעותה שהכוח העצום שנוצר בידי מקאן בתחום הטלוויזיה, שבו היא מחזיקה נתח שוק של כ-35% מכלל הפרסום, עשוי להתפרק.

התנהלות הממונה מעוררת שאלות לגבי אופן התנהלות השוק בעתיד. כך למשל, לא ברור כעת מי ירכוש את המדיה בעתיד למשרדים כמו אלה שהוזכרו לעיל, כאשר ברור כי העתיד החדש שאליו מוביל הממונה הוא של ביזור הכוח, ולכן יש להניח שהוא לא יאפשר לגליקמן-נטלר-סמסונוב, למשל, לחבור לחברת מדיה גדולה אחרת, כי אז ייווצר כוח גדול אחד במקום אחר.

במקאן-אריקסון ובמשרד הממונה אישרו את הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully