וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לרשות השידור: להחזיר את יגאל רביד מיידית לעבודה

25.7.2013 / 17:29

המבקר הודיע ליו"ר רשות השידור גילת כי עליו להשיב את יגאל רביד לעבודתו ולשבץ אותו כמגיש בכיר בתכניות האקטואליה ברדיו - תפקיד ממנו הודח לאחרונה על רקע פרשת נסטלבאום

מבקר המדינה יוסף שפירא העניק היום (חמישי) למגיש יגאל רביד צו הגנה מפני פגיעה בתפקידו ומעמדו ברשות השידור. המבקר הודיע ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, כי על רשות השידור להשיב את יגאל רביד לעבודתו ולשבץ אותו כמגיש בכיר בתכניות האקטואליה ברדיו - תפקיד ממנו הודח לאחרונה.

יגאל רביד הודח מתפקידו בערוץ 1 על ידי ראש חטיבת החדשות משה נסטלבאום. בהמשך, הגיש רביד נגד נסטלבאום תלונה לנציבות שירות המדינה בגין פגיעה מכוונת במעמדו, התנכלות שיטתית והטרדות על רקע נטייה מינית. בנציבות מצאו את התלונה מוצדקת והמליצו לרשות להעביר את נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי. הוועד המנהל של הרשות סרב לעשות כן, בניגוד להמלצת היועצת המשפטית של הרשות ופרקליטות המדינה, ובג"צ בנושא זה הוגש על ידי אגודת העיתונאים. בעוד מספר שבועות עתיד להתקיים דיון ראשון לנסטלבאום בבית הדין המשמעתי.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מבקר המדינה בחן את פרסת נסטלאום במסגרת בדיקה רחבה יותר של מינויים לא תקינים ברשות השידור. במסגרת זו הגיש רביד תלונה למשרד המבקר על התנכלויות, שבאה לידי ביטוי בהפחתת הופעותיו בטלוויזיה עד להפסקתן המוחלטת, ובהמשך הפחתת עבודתו ברשת ב' עד להפסקה מוחלטת.

המבקר כתב היום כי יש "קשר סיבתי מתקבל על הדעת בין תלונות המתלונן לבין הקטנת היקף עבודתו כמגיש בכיר", והוסיף: "הריני מצווה בזה, כי רשות השידור לא תפגע בתפקידיו, במעמדו, בסמכויותיו ובזכויותיו של המתלונן, ובכלל זה תשוב ותשבצו כמגיש בכיר בתוכניות האקטואליה ברדיו, כפי ששובץ בעבר".

את תגובתו של יגאל רביד לדברים לא ניתן היה להשיג. מרשות השידור נמסר בתגובה: "מבקרת הפנים של רשות השידור נתבקשה על ידי יו"ר ועדת הביקורת עוד לפני פניית מבקר המדינה לבדוק את היקף העסקתו של מר יגאל רביד והנושא יידון בימים הקרובים לצורך קבלת החלטה בנדון. מיותר לציין שרשות השידור תכבד כל צו של מבקר המדינה ותפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully