וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: "ידיעות אחרונות" מסרב להכיר בוועד העובדים החדש

29.7.2013 / 11:56

לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה עמדת העיתון, כפי שנוסחה על ידי פרקליטה עו"ד אריאל שמר, ובו הוא מודיע לארגון כי אין בכוונת ההנהלה להיענות לפנייה בדרישה להכרה

כצפוי, הנהלת ידיעות אחרונות לא מוכנה בשלב זה להכיר בוועד העובדים שהקים בעיתון ארגון העיתונאים כפי שהכריז בשבוע שעבר. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה עמדת העיתון, כפי שנוסחה על ידי פרקליט העיתון עו"ד אריאל שמר, ובו הוא מודיע לארגון כי אין בכוונת ההנהלה להיענות לפנייה בדרישה להכרה בוועד. הסיבה: ארגון העיתונאים היציג של עובדי ידיעות הוא מזה שנים אגודת העיתונאים בתל אביב. עמדה זו של ההנהלה ושל האגודה הובאה בוואלה! ברנז'ה לאחר הכרזת ארגון העיתונאים.

במכתבו כתב עו"ד שמר כי אגודת העיתונאים בתל אביב חתומה על מספר הסכמים קיבוציים עם העיתון. למען הסר ספק, וככל הנראה כהיערכות לקרב על היציגות בבית הדין לעבודה, ציין שמר כי האגודה מקיימת ועד פעיל. "גם כיום העיתון נמצא בשלבי משא ומתן מתקדמים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי נוסף עם אגודת העיתונאים", דבריו של עו"ד שמר.

עו"ד שמר הפנה את יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, להפנות את טענות ארגון העיתונאים בעניין ידיעות אחרונות אל אגודת העיתונאים בתל אביב. יצוין כי בין שני הארגונים קיים סכסוך מתמשך והשניים אף התחרו בעבר על יציגות בגוף תקשורת - מעריב - שם יצא ארגון העיתונאים כאשר ידו על העליונה. הפעם מדובר מקרה סבוך יותר, שכן בניגוד למעריב, אגודת העיתונאים בתל אביב פעילה למען עובדי ידיעות אחרונות כאמור במכתבו של עו"ד שמר וזוכה לתמיכה ההנהלה.

ארגון העיתונאים: נפנה לביה"ד לעבודה

בארגון העיתונאים לא מתרגשים מהמכתב של עורכי הדין של ידיעות אחרונות: "מדובר בהליך קבוע שנדרש ממעסיק, שבמסגרתו פעל ארגון עובדים אחר. לא בכדי הנהלת ידיעות הפנתה את ארגון העיתונאים לאגודה שכן ההנהלה אינה מתערבת ואינה יכולה להתערב בנושא זה. מחלוקות בין ארגוני עובדים יכולות להתברר רק בבית הארצי לעבודה, ולשם גם נפנה.

"מזה שנים שאגודת העיתונאים בתל אביב אינה מייצגת את כלל עיתונאי ידיעות אחרונות, אלא רק מטפלת בקבוצה קטנה של פחות מ-30 עובדים שנותרו דור מדבר להסכם הקיבוצי הישן. כבר מצאנו את עצמנו פעם אחת מול האגודה בבית הדין הארצי לעבודה סביב המחלוקת על היציגות במעריב, ויצאנו כשידנו על העליונה, תוך שהאגודה ספגה ביקורת קשה מהנשיאה. אנו מקווים שאגודת העיתונאים תכבד את רצונם של עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט ולאשה, תודיע כי היא אינה הארגון היציג ותחסוך מאיתנו ומהעובדים את ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully