וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות לרם לנדס: בטל מיידית את מכתבי הפיטורים

30.7.2013 / 19:20

עובדי המערך למנכ"ל קודה הפקות: "ברור לכל שעניין המע"מ שצץ לו אינו אלא ניסיון של האוצר לקצץ בשיטת 'מצליח'. העובדים יעמדו לצד ההנהלה - אך מגיע להם להמשיך לעבוד"

פחות מיממה לפני מועד כניסתם לתוקף של מכתבי הפיטורים שהוציא מנכ"ל קודה הפקות רם לנדס לעובדי המערך - והעובדים פונים ישירות אליו. כזכור, למרות שסוגיית תקצוב המערך הוסדר, טרם נפתרה המחלוקת אודות המע"מ.

קודה עומדת בסירובה לספוג את ההפסד הצפוי מהטלת המע"מ הרטרואקטיבי על החברה, כשני מיליון שקלים. "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הישירה בקודה בעקבות הנחייה זו, קודה כבר הוציאה בפועל את הסכומים האמורים והעניקה את השידור לציבור – כאילו התשלום אינו כולל מע"מ", מסרו בחברה למשרד התקשורת בשבוע שעבר. "כעת, מתוך תקציב החדשות המקומיות ב-7 החודשים הראשונים 2013, ייגרעו כ-2 מיליון שקל בגין ניכויי מע"מ. משמעות הדבר הרסנית עבור קודה. היא אינה יכולה, וגם אינה מתכוונת, לספוג אובדן של כ-2 מיליון שקל שכבר הוציאה מכיסה להפקת החדשות המקומיות מבלי שיועבר לה כל החזר מהמדינה בגינם".

במכתב שהוציאו הערב העובדים ללנדס, כתבו: "עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-01/07/13 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים". במכתב הם טוענים כי "עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד. אי לכך אנו קוראים לך לבטל באופן מיידי את מכתבי הפיטורים ולאפשר לעובדים לחזור לעבודה סדירה".

העובדים גם מצהירים כי אין בכוונתם להפקיר את המאבק בידי ההנהלה בלבד: "נדגיש כי ברור לכל שעניין המע"מ שצץ לו לפתע אינו אלא ניסיון של האוצר לקצץ בתקציבי החדשות המקומיות בשיטת 'מצליח'. העובדים יעמדו לצד ההנהלה, כמו תמיד, כדי למנוע את הקיצוץ הזה. עובדי החדשות המקומיות הראו לויאליות מוחלטת למקום העבודה, נלחמו למענו ועליו – מגיע להם להמשיך לעבוד בו".

ביממה האחרונה קיימה הנהלת קודה פגישות עם נציגי העובדים, ובמקביל, עובדי המערך בתל אביב, קריית שמונה ובאר שבע, החליטו להשבית את המהדורה הערב.

מקודה נמסר בתגובה: "הסוגיה המשפטית שהעלו העובדים נבדקת. אנחנו מקוים שאנשי האוצר שהתגייסו לפתור את הבעיה יצליחו לעשות זאת בתוך זמן קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully