וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת "הצלחה": הרשות השנייה תחשוף את נסיבות הורדת "השבוע"

2.8.2013 / 12:09

התוכנית שבגינה נאלץ הערוץ להתנצל בפני איל ההון שלדון אדלסון הורדה מהאוויר לפני כשנה, ועד כה סרבו ברשות לחשוף את פרוטוקול הישיבות בהן אושר הדבר בנימוקים מקצועיים

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו חזרה בה, והיא צפויה לחשוף פרוטוקולים של שתי ישיבות של ועדת הטלוויזיה אשר התקיימו ביוני של השנה שעברה ועסקו בהורדה מהאוויר של התכנית "השבוע" בערוץ 10. הרשות שינתה את עמדתה לאחר שעמותת "הצלחה – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת" הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים לפי חוק חופש המידע נגד הרשות בדרישה לחשוף את הדיונים לציבור.

בתחילה סרבו בתוקף אנשי הרשות לחשוף את הדיונים בהן אושרה הורדה התכנית ונימקו זאת בכך שבדיונים נחשפו נתונים מסחריים ומקצועיים של ערוץ 10, והיא מחויבת בגינם בסודיות. ברשות טוענו שתמליל ועדת הטלוויזיה, שהיא ועדת משנה, הוא "אינו פרוטוקול רשמי" והיא לא חייבת לחשוף אותו - אולם לאחר שהוגשה העתירה ענתה הרשות כי ברמה העקרונית ניתן לחשוף את התמלילים. הרשות פנתה לערוץ 10 בבקשה לקבל את עמדתו בנושא.

בעתירה כתב עו"ד אלעד מן מ"הצלחה" כי ברשות עצמה מציינים כי הדיון בעניין התכנית "השבוע" היה קצר ולא כלל שום התבטאות יוצאת דופן, ולכן לא ברור מדוע קיימת בעיה כלשהי במסירת המידע.

לפני שנה אישרה מי שהייתה המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה, אילת מצגר, את בקשת ערוץ 10 לשדר מהדורת חדשות בת 20 דקות ביום שישי במקום מגזין מורחב - זאת לאחר שדירטוריון הערוץ החליט על הורדה מהאוויר של התכנית שבגינה נאלץ להתנצל בפני איל ההון שלדון אדלסון. הרשות השנייה אישרה את הבקשה לאחר שדירקטוריון ערוץ 10 הורה לערוץ שלא לרכוש יותר את התכנית מ"חדשות 10", ובכך למעשה החליט על הסרתה מהאוויר.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "החלטות מועצת הרשות השנייה וועדותיה מפורסמות כנדרש באתר האינטרנט של הרשות. כך גם ההחלטה בה אושר לוח השידורים המתוקן של ערוץ 10 אשר הועבר לפני חודשים רבים לעיון עמותת הצלחה. לאור זאת, אין שחר לטענה כי הרשות מסרבת לחשוף את דיוניה. לפנים משורת הדין, החליטה היועצת המשפטית של הרשות עו?ד הילה שמיר לשקול פרסום של תמלילי הדיון בנושא, זאת לאור העובדה שמדובר בתכניות שכבר שודרו ולאחר שהתמלילים נבדקו מבחינת סודות מסחריים ומקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully