וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בנטל, בס"ד

4.8.2013 / 16:40

עובדים חילונים בדסק החדשות של מעריב ובאתר NRG טוענים כי כיוון שהפכו למיעוט אל מול העובדים הדתיים, נטל העבודה בימי שישי ובשבתות נופל עליהם: ”הפכנו להיות גוי של שבת”

עובדים חילונים בדסק החדשות של מעריב ובאתר NRG טוענים כי כיוון שהם מיעוט לצד העובדים הדתיים, נטל העבודה בימי שישי ובשבתות נופל עליהם. "הפכנו להיות גוי של שבת", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מהם, המסכם את הלך הרוח בקרבם במערכת מאז נרכש מעריב על ידי חברת "אחוזת הירש", מו"ל מקור ראשון.

בשיחות עם וואלה! ברנז'ה מספרים עובדים על מצב מוזר שהתהווה כחלק מהליך האיחוד בין מעריב ומקור ראשון. לאחר הפיטורים ההמוניים של עובדי מעריב הישן הובאו למערכת מספר גדול יחסית של עובדים דתיים, שומרי שבת, והעובדים החילוניים הפכו למיעוט. יחד עם זאת עבודת דסק החדשות ממשיכה לפעול גם בסופי שבוע, אולם כיוון שאחוז שומרי השבת בחברה גבוה יש פחות אנשים שיתפעלו אותה. "למרות שהאופי של המערכת השתנה, המשכנו לעבוד רגיל", מספר אחד מעובדי מערכת החדשות של מעריב. "כשבן צבי קיבל לידיו את העיתון הוא הבטיח שמעריב, כמו מקור ראשון, יהיה עיתון שומר שבת אבל בפועל הוא מנהל חברה שמחללת שבת. הבעיה היא שבניגוד לפעם - היום אין מספיק אנשים שיעשו את זה".

"לא פותחים מייל לפני שיש שלושה כוכבים בשמיים"

"הכתבים והעורכים של מקור ראשון לא פותחים מייל לפני שיש שלושה כוכבים בשמיים", אומר הגורם. "בפרינט זה פחות בעיה כי את הכל אפשר לדחות ללילה, אבל במערכת האתר זה יוצר בעיה של ממש שצריך להידרש אליה - יש כאן שני מעמדות".

במערכת סיפרו היום לוואלה! ברנז'ה כי תחושת הקיפוח נובעת גם מכך שרבים מהעובדים חתומים על הסכמי עבודה גלובליים, וככאלה הם לא מקבלים תגמול מספיק על כל העבודה הנוספת שהם עושים רק כיוון שהם חילונים. "יש כתבים שלא רק שהם לא עובדים בשבת, הם אפילו דורשים שלא יערכו את הכתבות שלהם לפני צאת השבת. תאר לך להפעיל מערכת חדשות ארצית ככה, לא נעים", אומר הגורם, שציין גם כי במערכת ישנה "אווירה המאופיינת ברוב אשכנזי מוחלט בקרב העובדים".

גורם אחר שהתבקש לתאר את היקף העבודה סיפר: "מצד אחד לא רוצים לחלל שבת אז העבודה היא במינימום, מצד שני זה לא ממש משנה. יש עובד אחד שקם בשבת בבוקר ומרענן את האתר בידיעות שהוכנו מראש. חוץ מזה יש עובד נוסף שהוא תורן למקרה שצריך לתפעל אירוע, אבל זה לא ממש קורה. תראה לדוגמא את סוף השבוע עם המהומות בקהיר - כל השבת הראשית ב-NRG הייתה על עו"ד דוד מולכו. אז גם התפקוד ירוד, וגם בפועל, מחללים שבת. זה אכן מוזר".

"דלתות הממונים פתוחות"

בכיר במעריב ששוחח היום עם וואלה! ברנז'ה אמר כי במידה ויש עובדים שחשים מקופחים, דלתות הממונים עליהם פתוחות בפניהם ותלונות פרטניות ייעשה מאמץ למצוא פתרון. לשאלה בדבר היחס המתבקש בין עובדים דתיים לחילונים על מנת שאפשר יהיה לתפעל את מערכת החדשות, אמר הבכיר כי למערכת NRG בירושלים גויסו לאחרונה מספר עובדים חילונים. בשלב זה, אמר הגורם, אין כוונה לשנות את המדיניות במסגרתה פועל NRG בסופי שבוע.

תגובה רשמית מטעם מעריב טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully