וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג”צ נגד הסדר החדשות המקומיות: ”בוצע ללא מכרז וללא הליך תחרותי”

5.8.2013 / 11:37

לטענת "לדעת", ומנכ”ל רדיו ”קול רגע” חיים הכט אשר השתתף אף הוא בהגשת העתירה, ”הסדר זה לא רק שאינו ראוי, הוא גם אינו חוקתי מכיוון שהוא פוגע בשוויון בחופש העיסוק”

חזית נוספת לעובדי החדשות המקומיות: "האגודה לזכות הציבור לדעת" הגישה אמש (ראשון) עתירה דחופה לבג"צ נגד הארכת הוראת השעה בעניין החדשות המקומיות. כזכור, שר התקשורת גלעד ארדן הגיש לוועדת הכלכלה הסדר כולל לטיפול בהמשך שידור המערך, אולם כבר בדיוני הוועדה רמז כי לא יתקבל מימון אוטומטי למערך על ידי המדינה כפי שנעשה עד כה.

את העתירה הגישו "האגודה לזכות הציבור לדעת", רדיו "קול רגע", וחיים הכט על ידי עו"ד יצחק בם - כנגד הכנסת, שר האוצר, שר התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולווין, חברת "הוט" ו"קודה תקשורת".

לטענת העותרים, "ההסדר הקיים כיום ביחס לשידור חדשות מקומיות בטלוויזיה מאפשר העברת מיליוני שקלים מכספי ציבור לגוף תקשורת פרטי ללא מכרז וללא שום הליך תחרותי. להשקפת מגישי העתירה, הסדר זה לא רק שאינו ראוי, הוא גם אינו חוקתי מכיוון שהוא פוגע בשוויון בחופש העיסוק, עקרון השוויון, חוק חובת המכרזים ובזכות לתחרות חופשית של המבקשים להתחרות על הזכות לשדר את החדשות המקומיות בטלוויזיה".

כיום מופעל המערך בידי "קודה תקשורת", הנמצאת בימים אלו בחזית מול העובדים תוך סירוב לבטל את מכתבי הפיטורים שניתנו להם לפני למעלה מחודש, עם אישור הארכת הוראת השעה להמשך תקצוב המערך, זאת בשל מחלוקת על סוגיות תשלום רטרואקטיבי של המע"מ.

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה: "חשוב לנו להדגיש כי מהלך זה הינו גם למען העובדים בחדשות המקומיות. רק ניהול נכון של מכרז פתוח לכל יבטיח את עתידם, כיון שהוא יבטיח ויסדיר את המשך שידורי החדשות המקומיות".

טרם התקבלו תגובות "קודה תקשורת" ומשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully