וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה בשוק התקשורת האמריקאי: מייסד "אמזון" ירכוש את ה"וושינגטון פוסט"

6.8.2013 / 7:38

מנכ"ל ומייסד "אמזון", ג'ף בזוס ירכוש את העיתון - מהחשובים בעולם, תמורת 250 מיליון דולר. מדובר בעסקה אישית של בזוס ואין לה קשר לענקית המסחר המקוון

עסקת ענק בעיתונות האמריקאית: מנכ"ל ומייסד "אמזון", ג'ף בזוס, ירכוש את ה"וושינגטון פוסט" תמורת 250 מיליון דולר, כך הודיע אמש (שני) העיתון לקוראיו. מדובר בעסקה אישית של בזוס ואין לה קשר לענקית המסחר המקוון "אמזון", ובסופה הוא יהיה בעל השליטה היחיד בעיתון - מהחשובים בעולם. מאז שנות הארבעים מחזיקים בעיתון בני משפחת גראהם, והעברת הבעלות לבזוס תתבצע בחודש הבא.

נשיא ומנכ"ל העיתון דונלד גראהם אמר כי בזוס "הוכיח גאונות טכנולוגית ועסקית, גישה נכונה והגינות אישית, והדבר הפך אותו בעליו החדשים והטובים של העיתון". הוא הוסיף כי ההחלטה הגיע לאחר שנים של התמודדות עם קשיי תעשיית העיתונות. החברה שמחזיקה בעיתון תשנה את שמה, ואחזקותיה הנוספות בהן כמה תחנות טלוויזיה וחברת "קפלן" המעבירה מכינות לאוניברסיטאות יישארו בבעלותה. גראהם התייחס להעברת הבעלות המסורתית על העיתון מידי משפחתו ואמר כי המחשבה על כך גרמה ל"הלם לכל אחד מבני המשפחה", אך הוסיף כי כאשר שמו של בזוס עלה זה "שינה את ההרגשה".

"העיתון יישאר מחויב לקוראיו"

"העיתון יישאר מחויב לקוראיו ולא לעסקים הפרטיים של בעליו", כתב בזוס לעובדי העיתון. “אנחנו נמשיך לעקוב אחרי האמת, לאן שלא תוביל אותנו ונתאמץ שלא לטעות". הוא כתבה דאין בכוונתו להוביל את העיתון בפעילות היומיומית שלו, ובהודעה רשמית מטעם העיתון נמסר כי בזוס ביקש מכל שורת הבכירים בהנהלה ובמערכת ה"וושינגטון פוסט" להישאר בתפקידיהם. "לפוסט יש כבר צוות מנהיגות מעולה שמכיר את עסקי החדשות הרבה יותר טוב ממני", כתב לעובדים.

בשנים האחרונות עבר ה"וושינגטון פוסט" הליכי צמצומים והתייעלות שנעבו מהפסדים תפעוליים מתמשכים של עשרות מיליוני דולרים מדי שנה. שלושת המשרדים המקומיים האחרונים שנותרו לו ברחבי ארצות הברית נסגרו בשנת 2009 והכתבים שעבדו בהם עברו לתפקידים חדשים בוושינגטון. באותה השנה שולבה מערכת המהדורה המודפסת עם האתר, ומשאבים רבים יותר הופנו לכיוונו. בחברה הפעילו תכנית פרישה מרצון אשר בסופה צוצם כוח האדם בו בכשליש.

בזוס הבהיר שבפני העיתון עומדים עוד שינויים רבים. "אין לנו מפה וקביעת הדרך לעתיד לא תהיה קלה", אמר. "נצטרך לחדש, דבר שיחייב אותנו להתנסות. נקודת הייחוס שלנו תהיה הקוראים - להבין מה מעניין אותם. אני נרגש ואופטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully