וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו א-שמס חוגג עשור: "לא כל אמירה צריכה להתפרש כבגידה"

12.8.2013 / 17:09

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מספר סוהיל כראם, מנכ"ל תחנת הרדיו הערבית המואזנת בישראל, על הקשיים, הרגולציה, והתדמית האנטי ישראלית: "המדיה מתעלמת מ-20% מהמדינה"

תחנת "רדיו א-שמס", תחנת הרדיו העצמאית היחידה שמשדרת בישראל בערבית ופועלת באופן חוקי בחסות הרשות השנייה, חגגה השבועה עשור לפעילותה. התחנה משדרת מאזור נצרת ושידוריה נקלטים בצפון הארץ ובמישור החוף. על פי סקרי TGI, היא התחנה הערבית המואזנת ביותר בישראל והיא נהנית אף ממספר מאזינים גבוה יותר מאלה של "קול ישראל" בערבית. "בניגוד למה שקורה בתחנות רדיו בעברית, אצלנו מספר המאזינים רק הולך ועולה", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מספר מנכ"ל התחנה ואחד ממקימיה, סוהיל כראם. "הסקרים מראים שאנחנו במקום הכי גבוה שלנו מבחינת רייטינג, עם יותר מ-70 אחוז האזנה בקרב האוכלוסייה הערבית".

שלשום (שבת) התקיים במתחם התחנה שסמוך לכפר חורש טקס חגיגי. "הלכנו נגד הזרם", סיכם כראם את העשור הראון לפעילות התחנה. "רדיו א-שמס לא מנותק מהממסד ומבעיות החברה בישראל ויותר מ-20% מהראיונות שלנו בעברית – אנחנו משמיעים דעות מכל הקשת הפוליטית וכמעט כל חבר כנסת מהימין והימין הקיצוני הצליח להשמיע את קולו. זאת מתוקף החלטתנו הערכית והאסטרטגית שהדיאלוג חייב להתקיים יום יום ושעה שעה".

"לא חלק מהעדר, והרגולציה יודעת את זה"

ועם אילו קשיים בכל זאת אתם מתמודדים?

"המדיה הישראלית לא לוקחת אותנו ברצינות. אנחנו גוף המדיה הערבי הכי גדול ומשפיע, אבל בערוצי החדשות הישראליים לא משתפים איתנו פעולה בכלל בשום צורה. אנחנו מתווים את הלך הרוח במגזר, שזה עשרים אחוז מהמדינה, אבל זה לא מעניין את המדיה בישראל".

קרה לא פעם שהאשימו אותכם באנטי-ישראלית, שפגעתם ביום הזיכרון למשל. מה עמדתך?

"אני חושב שזה במסגרת חופש הביטוי. יש לנו חילוקי דעות (עם הרשות השנייה, ד.א), אנחנו חושבים שכל מה שמשודר אצלנו נופל תחת חופש הביטוי. לא כל אמירה צריכה להתפרש כבגידה, זה נקרא ויכוח או שיח על השותפות. יש עלינו הקפדה יתרה, על מה שאנחנו אומרים. אנחנו לא חלק מהעדר בהרבה מובנים, והרגולציה יודעת את זה".

"שהישראלים יפתחו את העיניים והראש"

כראם אומר כי שיתוף הפעולה הישראלי-ערבי הוא אחד מעמודי התווך, בראייתו, של התחנה. "הייתי ועודני מתייחס ונותן תשומת לב עצומה לכל המתרחש בארץ בכלל והמגזר הערבי בפרט, בעתידו הפוליטי חברתי והכלכלי. אני מרגיש אחריות כבדה כאחד הבנים של חברה זו לתמוך ולגבות את בניה והכנתם למען עתיד טוב יותר", אמר בנאומו בטקס. "רדיו א-שמס חרת על דגלו את חשיבות הדיאלוג הפנים ישראלי וגם הפאן ערבי, רדיו א-שמס הצליח להגשים את חלומם של אלו שרוצים לראות את ישראל כחלק מהמרחב של המזרח התיכון. הוכחה לכך שכל המי ומי מכל התחומים ומכל מדינות המזרח התיכון מדברים עם רדיו א-שמס".

מה המסר שלך לקולגות בישראל?

"שיפתחו את העיניים והראש, חלק מהמקצוענות זה להיות עירני למה שקורה בשטח. מי שלא רואה עשרים אחוז מהעם בישראל הוא לא מקצועי. אנחנו חברה של אנשים רבגוניים, צבעוניים, לא כולנו אותה מקשה. התקשורת הישראלית צריכה להפסיק לקחת אותנו כמובן מאליו וכקבוצה אחת ולהיות פתוחה הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully