וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמויה

13.8.2013 / 16:33

בצהריים דיווחה התקשורת על דוגמנית ידועה אשר הגישה תלונה למשטרת ת"א לפיה אלמוני איים עליה ברצח. כשעתיים וחצי לאחר הפרסום, הוציא בית המשפט צו איסור על שמה ותמונתה

מדוע נעלם שמה של דוגמנית ישראלית מפורסמת מידיעות שדיווחו על האיומים לרצוח אותה? היום בשעות הצהריים דיווחו כלי התקשורת על דוגמנית ידועה, ונקבו בשמה, אשר הגישה תלונה למשטרת תל אביב ולפיה אלמוני איים עליה ברצח. כלי התקשורת אף קידמו את הידיעה ברשתות החברתיות ובמיקומים בולטים בעמודי הבית, אולם תוך זמן קצר נמחק שמה של הדוגמנית ותמונותיה הוסרו.

בדיקה מעלה כי כשעתיים וחצי לאחר הפרסום קיבלו כלי התקשורת אימייל דחוף מפרקליטה של הדוגמנית אליו צורף צו איסור פרסום ודרישה להוריד את הפרסומים מהאוויר. הצו נומק כך: "קיים חשש אינהרנטי ומבוסס כי החשוד עלול להגשים את איומו ואכן לפגוע במבקשת. מבדיקה עולה כי החשוד מצהיר על עצמו בפומבי כמי שרצח שני אנשים בעברו. נראה כי קיים צורך להגן על זהותה...ככל ששמה של המבקשת עלול להיקשר בהגשת התלונה נגד החשוד - עשוי הדבר להניעו לממש את איומו". בית המשפט אישר את הבקשה ואסר על פרסום זהותה וכל פרט שעלול לזהות אותה.

מקורביה של הדוגמנית: "מדובר ברע במיעוטו"

אבל צו איסור הפרסום הגיע מאוחר מדי במונחי האינטרנט. כלי התקשורת אמנם מילאו אחר ההוראה: באתר חדשות 2, אתר האינטרנט של "ישראל היום" ובמדור וואלה! סלבס הוסרו שמה ותמונתה של הדוגמנית ובאתר "גלובס" הוסרה הידיעה כליל, אולם ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט המצב שונה, ומדגיש את הבעייתיות שבצווי איסור פרסום.

כך למשל בדף הפייסבוק של "חדשות הבידור", נכון לשעה זו, עדיין מתנוססת תמונתה של הדוגמנית לצד הדיווח שעלה בו, ומאות אנשים עשו "לייק" לתמונה. בחשבון הטוויטר של חדשות 2 עדיין מופיע הציוץ עם שמה של הדוגמנית, ובאתר E אונליין מופיע הדיווח המקורי. באתר הפורומים "רוטר" עדיין מתפרסם ציטוט של הידיעה המקורית של כתב המשפט של חדשות 2 גיא פלג, ובו שמה של המתלוננת.

בסביבתה של הדוגמנית אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי למרות שעדיין ניתן למצוא את כל הפרטים ברשת, מבחינתם מדובר ברע במיעוטו. "הידיעות על המקרה הודלפו לכלי התקשורת ממש במקביל לכך שעניין איסור הפרסום עמד בפני בית המשפט", אומר מקורב לאישה. "למרות שהצו יצא אחרי שהמידע כבר הופץ ברשת, הוא מנע את הפרסום באופן משמעותי. לגבי ההופעות בגוגל - אנחנו מאמינים שתוך זמן קצר זה יתעדכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully