וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות התפרצו לישיבת מועצת הכבלים והלווין: "לא לאשר הקיצוץ"

15.8.2013 / 11:26

עשרות עובדי החדשות המקומיות הגיעו בשעה האחרונה לישיבת מועצת הכבלים והלוויין במגדל שלום בתל אביב. בישיבה צפויה המועצה להחליט על קיצוץ התקציב למערך

עשרות עובדי החדשות המקומיות הגיעו בשעה האחרונה לישיבת מועצת הכבלים והלוויין במגדל שלום בתל אביב. העובדים נכנסו לבניין ודרשו מהמועצה להכניסם לישיבה. בישיבה צפויה המועצה להחליט על קיצוץ התקציב לחדשות המקומיות, בגלל הקיצוץ אותו רוצה להחיל האוצר בשל סוגיית המע"מ. אם תתקבל החלטה לאשר תקציב מקוצץ צפויים להיות מפוטרים כמחצית מעובדי המערך.

נכון לשעה זו, מסרבים העובדים לעזוב את הבניין עד אשר ישבו וידברו איתם. נציגה מהמועצה יצאה אל העובדים ואמרה שעד כה הנושא לא עלה לדיון. לטענתה, בשעה 12:30 צפויה המועצה לדון בעניינם של עובדי החדשות המקומיות ובשעה זו תתאפשר כניסתם של העובדים לישיבה.

אמש הגיע ועד עובדי החדשות המקומיות לירושלים והתמקם מול משרד האוצר. חברי הוועד הקימו אוהל ושהו בו במהלך הלילה. אל חברי הוועד הצטרפו עובדים נוספים קראו לנציגי האוצר לצאת ולדבר איתם.

"מצפה שאגף התקציבים יתקצב את המע"מ"

בתוך כך, מנכ"ל קודה תקשורת המפיקה את החדשות המקומיות, רם לנדס, התראיין הבוקר לרינו צרור בגלי צה"ל והתייחס לסוגיית המע"מ - אשר נראה כרגע כי לא תבוא לכדי פתרון שכן המדינה לא מוכנה לוותר על הטלת המס.

לנדס אמר כי הוא מצפה שהאוצר יעניק תקצוב למימון המס. "אני לא מצפה מסגן שר האוצר מיקי לוי שיגיע לרשות המסים וייתן הוראה להוריד את המע"מ, כי זה לא יאה שזה יקרה", אמר לנדס. "אני מצפה שהוא ייתן הוראה לאגף התקציבים שיתקצב את המע"מ הזה, כי למדינה לא נגרם כל נזק מכך, ובכך למנוע פיטוריהם של 150 עובדים".

לפני כיומיים התקיימה הפגנה של כ-80 עובדי החדשות המקומיות מול האוצר. "משרד האוצר בוחר לגלגל עיניים ולא לפתור את העניין. המשמעות מבחינתנו היא אחת: איום מוחשי וממשי בפיטורים", אמרו העובדים בהפגנה. באותו יום שלח ועד העובדים מכתב לסגן שר האוצר, ח"כ מיקי לוי, בו הם מבקשים פגישה דחופה עימו והתערבותו במצב שנוצר על מנת למנוע פיטורי העובדים.

"זה הזמן בו נדרשת התערבות של שליחי הציבור כדי להציל את החדשות המקומיות ואת העובדים. זה הזמן בו נדרשת התערבות של מנהיגים נבחרים – זה הזמן בו נדרשת התערבות אישית שלך, אדוני, כדי ליישב את העניין הזה ולאפשר לנו לחזור לעסוק במה שחשוב לנו באמת: בלהביא את קולה ופניה של הפריפריה למסכים ולספר את הסיפור של האנשים שעבור אחרים הם לא יותר מגיליון אקסל", כתבו במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully